اعمال پروتکل های کرونایی سختگیرانه برای ورود به فرودگاه های کشور از اول آبان

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، طبق اعلام مدیرکل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری، از ابتدای آبان بازرسی کرونایی متقاضیان ورود به فرودگاه ها با سخت گیری همراه خواهد شد و از ورود افراد غیر مسافر و بدون بلیط جلوگیری می گردد.

اعمال پروتکل های کرونایی سختگیرانه برای ورود به فرودگاه های کشور از اول آبان

محمد سعید شرفی، مدیرکل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری، تشدید سخت گیری کرونایی در ورود به فرودگاه ها از اول آبان اطلاع داد و در این رابطه چنین گفت:

از هفته آینده اجرای این پروتکل ها الزامی شده و تا زمانی که مسافران فرم های مربوطه را مطالعه و تأیید ننمایند، بلیط برای آن ها صادر نمی گردد؛ وب سایت ها و اپلیکیشن های فروش بلیط هواپیما نیز برنامه نویسی مربوطه را انجام داده اند و اجرای این دستورالعمل برای آن ها نیز الزامی شده است.

وی ادامه داد:

مسافران قبل از خرید بلیط باید فرم خود اظهاری درباره کرونا پُر نمایند؛ اگر تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی یا چشایی یا اختلالات گوارشی دارند، به فرودگاه نروند.

مدیرکل حقوقی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ورود افراد غیر مسافر به فرودگاه ها از هفته آینده ممنوع می گردد، توضیح داد:

روال نو پذیرش مسافران و بازرسی آن ها طولانی تر شده است و ضروری است که مسافران برای نداشتن استرس بابت جا ماندن از پرواز، زودتر از زمان های اعلامی به فرودگاه مراجعه نمایند.

وی با تأکید بر اینکه مسافران باید تا جایی که امکان دارد، کارت پرواز را به صورت الکترونیکی و آنلاین دریافت نمایند، گفت:

در صف بازرسی ورود به فرودگاه، از این پس کارت پرواز، بلیط و کارت شناسایی از واردشوندگان درخواست می گردد؛ چنانچه در هنگام بازرسی، دمای بدن مسافران از سقف مجاز بالاتر بود، اجازه ورود به فرودگاه را نخواهند داشت یا از سوار شدن آن ها به هواپیما جلوگیری می گردد.

شرفی درباره پروتکل های نو داخل پرواز نیز گفت:

مسافران در حین پرواز اگر احساس بیماری کردند، باید سریعاً به مهمانداران اطلاع دهند؛ بعلاوه جابه جایی داخل هواپیما و نیز تراکم مسافران در راهروی هواپیما هنگام پیاده شدن، باید به حداقل برسد.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری در مورد پروتکل های لازم الاجرا در فرودگاه مقصد نیز تأکید کرد:

مسافران از این پس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیشتر، بار را تحویل می گیرند؛ ضمن اینکه پرسش نامه آنلاین ارزیابی بهداشتی مسافر نیز باید پُر گردد.

به گفته شرفی، از اول آبان رعایت فاصله گذاری در هواپیماها به نحوی که یک جایگاه در بین هر دو مسافر فاصله باشد، الزامی خواهد بود و بیشترین سخت گیری در این خصوص انجام خواهد شد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما به هر یک از مقصدهای داخلی یا خارجی را دارید، با یاری موتور جست وجوی پرواز وبلاگ آوای چکاوک می توانید به آسانی فهرستی از فروشندگان معتبر را مشاهده و مقرون به صرفه ترین بلیط را بخرید.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "اعمال پروتکل های کرونایی سختگیرانه برای ورود به فرودگاه های کشور از اول آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال پروتکل های کرونایی سختگیرانه برای ورود به فرودگاه های کشور از اول آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید