افتتاح 2 پروژه پژوهشی در دانشگاه فنی و حرفه&zwnjای خوزستان

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، خبرنگاران/خوزستان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان از افتتاح دو پروژه پژوهشی در دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز و آموزشکده فنی و حرفه ای دزفول خبر داد.

افتتاح 2 پروژه پژوهشی در دانشگاه فنی و حرفه&zwnjای خوزستان

سید بهزاد علوی در گفت وگو با وبلاگ آوای چکاوک، اظهار کرد: کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای استان خوزستان در راستای حمایت از محققان، نوآوران، پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند و به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی با مجوز دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در آموزشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز در فضایی به مساحت 500 مترمربع راه اندازی شده است. صاحبان ایده پس از پذیرش در کانون می توانند در قالب نوآور در دفتر کانون استقرار یابند و از تسهیلاتی نظیر استفاده از فضای کانون، استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه های پیشرفته، حمایت مالی، شرکت در دوره های آموزشی تخصصی و عمومی و ... بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: این کانون با عقد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری خوزستان با فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی نمودن ایده های نوآورانه، منجر به تولید محصول و در نهایت راه اندازی کسب و کار می شود. صاحبان ایده و نوآوران پذیرفته شده در این کانون به منظور توسعه توانایی ها و مهارت های لازم، توسط کارشناسان و مشاوران این مرکز تحت تعلیم قرار گرفته و خدمات مورد نیاز جهت ورود به مراکز رشد و برنامه ریزی فعالیت های مرتبط با کسب و کار و تجاری سازی ایده در اختیارشان قرار می گیرد. لذا از تمامی افرادی که متقاضی دریافت این خدمات می باشند دعوت به عمل می آید ضمن حضور در دفتر کانون، نسبت به دریافت مشاوره های اولیه و تکمیل فرم های ثبت نام و پذیرش اقدام کنند. درحال حاضر چهار هسته فن آور در دفتر کانون مشغول به فعالیت هستند و به زودی شاهد افزایش فعالیت این کانون خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز خودباوری و پژوهش های دانشجویی در آموزشکده فنی و حرفه ای دزفول، شرح داد: پس از چهار سال تلاش و پیگیری، مرکزی جهت انجام کارهای علمی و پژوهشی دانشجویان به صورت کاملا مستقل از کارگاه های دانشگاه راه اندازی شد.

علوی اضافه کرد: از آنجایی که غالبا دانشجویان جهت دسترسی به تجهیزات و لوازم ابتدایی کارهای فنی و آزمایشگاهی، باید راستا طولانی بروکراسی و یا محدودیت های حاکم بر فضای آموزشی را طی کنند، این راستا طولانی باعث از بین رفتن انگیزه دانشجویان می شود. به همت اساتید و حضور خیرین، پس از موافقت مسئولان، این مرکز پژوهشی راه اندازی شد.

وی با اشاره به امکانات این مرکز، شرح داد: این مرکز شامل اتاق کنفرانس ویژه برگزاری کلاس و جلسات توجیهی، فضای آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز به دستگاه ها، سیستم ها، امکانات ضروری و اساسی در حوزه تست های فنی، تعمیر، ساخت و طراحی پروژه، واحد خدمات دانشجویی ویژه ارائه قطعات، مواد، تجهیزات و ملزومات مصرفی، اتاق مشاوره و واحد فناوری با قابلیت و امکان دسترسی دانشجویان به بانک و پایگاه های اطلاعات نظیر ISC و CIVILICA و دسترسی به اطلاعات ارزشمند آنها و ارائه خدمات چاپ رایگان و ... است.

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، این 2 مرکز 18 آذرماه با حضور مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان خوزستان افتتاح شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح 2 پروژه پژوهشی در دانشگاه فنی و حرفه&zwnjای خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 2 پروژه پژوهشی در دانشگاه فنی و حرفه&zwnjای خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید