امکان استفاده از ظرفیت ماده 191 قانون کار برای جلوگیری از احتمال تعدیل نیرو

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، قائم مقام دبیر شورای گفت وگو در حاشیه برگزاری صدونهمین نشست این شورا از بررسی آثار اجرای سیاست های بودجه ای 1401 و مصوبه حداقل دستمزد شورای عالی کار بر بخش تولید خبر داد و گفت: اعضا تصمیم گرفتند برای تعدیل شرایط پرداخت دستمزد از سوی بنگاه های کوچک و میانه، اجرای ماده 191 قانون کار مدنظر قرار گیرد.

امکان استفاده از ظرفیت ماده 191 قانون کار برای جلوگیری از احتمال تعدیل نیرو

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق ایران و قائم مقام دبیر شورای گفت وگو درباره آنچه در صدونهمین نشست این شورا رخ داد، به بررسی آثار اجرای سیاست های بودجه ای 1401 و مصوبه حداقل دستمزد شورای عالی کار بر بخش تولید اشاره کرد که گزارش آن از طریق مرکز پژوهش های اتاق ایران تهیه و در صحن شورا ارائه شد.

او در این ارتباط به اختلافات دیدگاهی بین بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: آنچه در گزارش مرکز پژوهش ها آمده ضرورت تغییر سازوکار تعیین حداقل دستمزد در کشور است. در این رابطه باید منطقه ای به موضوع نگاه کرد، چون شرایط در همه منطقه ها و استان های کشور یکسان نیست.

قائم مقام دبیر شورای گفت وگو با توجه به آنچه در جلسه شورا درباره احتمال تعدیل نیرو و بحران بیکاری به ویژه در واحدهای کوچک و میانه، مطرح شد، گفت: با توجه به اظهارات اعضای شورا، در نهایت تصمیم گرفته شد تا از ظرفیت ماده 191 قانون کار استفاده شود. این ماده می گوید کارگاه های کوچک کمتر از ده نفر را می توان بر حسب مصلحت به طور موقت از شمول بعضی از مقررات این قانون مستثنی کرد. تشخیص مصلحت و موارد استثنا به موجب آیین نامه ای خواهد بود که با پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

طبق اظهارات سلاح ورزی در بخش دیگری از این نشست گزارش عملکرد شورای گفت وگو و کمیته حمایت از کسب وکار در سال 1400 ارائه شد و با نگاهی به شرایط حضور اعضای شورا در نشست های یک سال گذشته، تصمیم گرفته شد به منظور ترغیب تمام اعضا به حضور مداوم در جلسات، نامه ای برای رئیس جمهور ارسال شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "امکان استفاده از ظرفیت ماده 191 قانون کار برای جلوگیری از احتمال تعدیل نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان استفاده از ظرفیت ماده 191 قانون کار برای جلوگیری از احتمال تعدیل نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید