بررسی تجربه خبرنگاران در ارتباطات بحران در دوران کرونا

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، دومین رویداد گراف دی سه شنبه دهم تیر ماه 1399 با موضوع مدیریت بحران در شرایط کرونا برای روابط عمومی سازمان ها به صورت آنلاین برگزار شد. در این رویداد، مدیر روابط عمومی خبرنگاران درباره چالش های این فروشگاه اینترنتی صحبت کرد. امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی خبرنگاران در ابتدای این همایش گفت خبرنگاران باید اقدامات متفاوتی در زمان کرونا انجام می داد که علاوه بر کارهای روزمره و سنگین این سازمان بود. از ضدعفونی کردن محیط و بسته ها و شرایط سختی که پیش آمد تا بحرانی که دهم اسفند ماه رخ داد. 10 اسفند 98 بود که خبر کشف احتکار 5 میلیون ماسک در انبار خبرنگاران در رسانه ها منتشر شد. این خبر به سرعت گسترش پیدا کرد و تقریبا همه شبکه های خبری فارسی زبان داخلی و خارجی این موضوع را پوشش دادند.

بررسی تجربه خبرنگاران در ارتباطات بحران در دوران کرونا

این خبر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بیش از 25 میلیون بار دیده شد و طی چند روز 10687 توییت درباره این خبر منتشر شد. راه حلی که وبلاگ آوای چکاوک برای این شرایط در نظر گرفت این بود ضمن انتشار تکذیبیه ای که صادقانه و شفاف ماجرا را توضیح می داد، پیام خود را به گروه های مختلف مخاطبانش ارسال کرد. در ادامه روزانه سه محتوای جداگانه برای آن ها تولید کردیم تا شرایط عجیب به وجود آمده را توضیح دهیم. بعد از فعالیت های ما در رسانه ها سه دسته مخاطب برای این خبر به وجود آمد: افرادی که همچنان بر صحت خبر تاکید داشتند و یک گروهی که باور داشتند صدا و سیما در حال خدشه دار کردن برند ملی وبلاگ آوای چکاوک است و دسته سوم که هم منتقد ما بودند و هم صدا و سیما. در نهایت رییس تعزیرات استان تهران اعلام کرد که آمار ماسک کشف شده اشتباه منتشر شده و با این بیانیه رسمی تعزیرات، ورق برگشت خورد و سهم هشتگ تحریم وبلاگ آوای چکاوک به کمتر از 8 درصد در فضای مجازی کاهش یافت.

کلیدواژه بحران، شفافیت است و می توان با آن از بحران عبور کرد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بررسی تجربه خبرنگاران در ارتباطات بحران در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی تجربه خبرنگاران در ارتباطات بحران در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید