برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس با احتیاج های ویژه کردستان

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، همزمان با هشتم آذرماه بیست وچهارمین مانور سراسری زلزله وایمنی در مدارس با احتیاج های ویژه کردستان برگزارشد.

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس با احتیاج های ویژه کردستان

طالب محمدی دربیست وچهارمین مانور سراسری زلزله وایمنی که به صورت نمادین در مدرسه با احتیاج های ویژه پارسا در سنندج برگزار گردید، گفت:آموزش ومانور های مداوم ومستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله فرآیندی لازم است.

محمدی گفت: درراستای مطلع سازی، ارتقای فرهنگ عمومی وتوان سنجی در برابر زلزله هشتم آذر فرصتی است که با برگزاری برنامه ها آموزشی و فرهنگی در مدارس با احتیاج های ویژه با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور زمینه ارتقای مطلعی عمومی و شاخص های ایمنی در برابر زمین لرزه برای دانش آموزان با احتیاج های ویژه استان فراهم می گردد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در این روزتلاش داریم به سوی جامعه ای ایمن تر گام برداشته و درجهت ارتقای آمادگی و کاهش آسیب پذیری دانش آموزان با احتیاج های ویژه در برابر بلایا اقدام کنیم.

وی اضافه نمود: با ارتقای مطلعی عمومی دانش آموزان، افزایش شاخص های ایمنی در محل زندگی و مدرسه وبا رعایت استاندارد ها می توان خطرات و اثرات زلزله و بلایای طبیعی راکاهش داد.

محمدی گفت: مطلع سازی، آموزش مهارت های امدادی، کاهش صدمات سوانح طبیعی وآمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهداف برگزاری این برنامه در مدارس با احتیاج های ویژه است.

وی تاکید نمود: انتظار می رود دانش آموزان آموزش های لازم را فرا گرفته وبتوانند این آموزش ها را به خانواده ها ارائه دهند و چنانچه حادثه ای در مدرسه اتفاق بیفتد ضمن حفظ خونسردی خود آموزش های فراگرفته را در امداد رسانی اجرا نمایند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان آموزش و توانمندسازی دانش آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، چگونگی حمل مصدوم و اطفاء حریق را محور های اصلی برگزاری این برنامه دانست و توضیح داد: این آموزش ها باعث افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامد های ناشی از وقوع حوادث در مدارس می گردد.

وی اظهار داشت: دانش آموزان با قرار گرفتن در شرایط واقعی بروزحادثه نکات ایمنی مورد احتیاج برای نجات خود و دیگران را آموخته و همین امرسبب می گردد که شیوه رویارویی با بلایای طبیعی را فرابگیرند.

وبلاگ آوای چکاوک کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس با احتیاج های ویژه کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس با احتیاج های ویژه کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید