برترین رستوران ها و کافه های شیراز (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، در طول دهه گذشته، رواج غذاهای حاضری در رژیم غذایی مردم ایران غیرقابل انکار است و هر روز بر تعداد رستوران های فست فود افزوده می گردد. در شهر شیراز نیز تعداد زیادی از این رستوران ها وجود دارند که اگر با ادامه ی این مقاله در خبرنگاران همراه شوید، به معرفی تعداد محدودی از رستوران های مشهور، فست فود و کافه های شیراز می پردازیم.

برترین رستوران ها و کافه های شیراز (قسمت دوم)

در بخش اول مقاله برترین رستوران های شیراز، تعدادی از رستوران های سنتی و مشهور این شهر معرفی گردید. در ادامه، تعدادی از رستوران فست فود به همراه کافه های برگزیده شیراز به اختصار معرفی خواهند شد.

فست فود جوی

نشانی: معالی آباد، خیابان خلبانان

فست فود جوی با کیفیت غذای عالی و قیمت هایی نسبتا مناسب از صبحانه تا شام پذیرای شما خواهد بود. صبحانه این مجموعه هواداران زیادی دارد و در کل یکی از شلوغ ترین فست فودهای شهر شیراز است.

رستوران جیوانی

نشانی: ستارخان، رو به روی ولیعصر، مجتمع آرین

رستوران جیوانی یکی از جالب ترین رستوران های فست فود در شیراز است و عمده معروفیت خود را مرهون مرغ سوخاری و انواع پیتزاهای خوشمزه است و اغلب اهالی شیراز به ویژه جوانان ماهی یک بار به آنجا سر می زنند.

رستوران سارا

نشانی: بلوار چمران

این رستوران در هتل بزرگ چمران واقع شده است. فضای این رستوران زیبا و دلنشین بوده و اغلب اوقات شلوغ است.

فست فود زاور

نشانی: قصردشت، نبش کوچه 59

یکی از برترین عرضه نماینده های پیتزاهای ایتالیایی در شیراز که کلیه پیتزاها را در تنور سنگی مخصوص آماده می نماید.

گردش در شهر و بازدید از جاذبه های شیراز محور اصلی کلیه سفرهای گردشگری است، ولی پس از این بازدید ها استراحتی کوتاه و نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه در مکانی آرام و دلنشین خستگی سفر را برطرف می نماید. اگر قصد سفر به شیراز را دارید، برای آشنایی با کافه های زیبا و دنج شیراز همراه وبلاگ آوای چکاوک باشید.

کافه فردوسی

نشانی: خیابان فردوسی، پلاک 194

کافه فردوسی در قلب شیراز جای دارد و به یادبود حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر نامی ایران نام گذاری شده است. در منوی این کافه دمنوش ها و غذاهای اصیل ایرانی در کنار غذاهای گیاهی سرو می شوند و مشتریان می توانند از اینترنت بی سیم (WiFi) کافه نیز به راحتی استفاده نمایند. علاوه بر این، چیدمان داخلی کافه نیز برگرفته از سبک معماری ایرانی است.

کافه راهنمایی

نشانی: بیست متری سینما سعدی، خیابان خیابان راهنمایی، نبش کوچه چهارم

کافه ای کوچک و در عین حال دارای فضایی صمیمی که انواع مختلفی از غذاهای گیاهی و غیرگیاهی تهیه شده از مواد اولیه ارگانیک را به مشتریان خود عرضه می نماید. این کافه نیز مجهز به اینترنت بی سیم (WiFi) بوده و چیدمان فضای داخلی آن با چوب صورت گرفته است.

کافه چیل

نشانی: بیست متری سینما سعدی، خیابان راهنمایی

کافه چیل کافه ای بزرگ و دوست داشتنی در خیابان راهنمایی است که فضای دلنشین آن همراه با قهوه ها و حتی غذاهای دلچسب آنجا دلنشین تر هم می گردد.

کافه دوستان، کافه بیسترو، کافه اپرا، کافه استریت لانژ و کافه وافی از دیگر کافه های شیراز هستند که می توان به آن ها اشاره نمود.

فالوده و بستنی فروشی های شیراز

جای تردیدی نیست که فالوده و بستنی یکی از خوشمزه ترین دسرهای اصیل ایرانی هستند و شیراز یکی از شهرهایی است که می توان نمونه طعم اصیل این دسرهای بی نظیر را در آنجا چشید. اگرچه مکان های بسیاری در جای جای شهر فالوده و بستنی شیرازی عرضه می نمایند، ولی بعضی از آن ها دارای معروفیت خاصی هستند و در صورت سفر به شیراز اغلب مسافران سری به آنجا می زنند.

مهدی فالوده

نشانی: بلوار فرصت شیرازی، خیابان فاضل، نبش کوچه 3

مهدی فالوده یکی از برترین فالوده و بستنی فروشی های شیرازی است که در مقابل ارگ کریم خان واقع شده است و برترین نوع بستنی ایرانی را در کنار فالوده شیرازی به مشتریان عرضه می نماید.

بابا بستنی

نشانی: شعبه اصلی، خیابان جهاد دانشگاهی

در صورت سفر به شیراز حتما سری به بابا بستنی بزنید، زیرا این مکان یکی از برترین و باکیفیت ترین بستنی های شیراز را به مشتریان عرضه می نماید و در عین حال دارای منوی فصلی است. البته بابا بستنی به جز این شعبه شعبه های دیگری هم در خیابان های زرگری، قدوسی غربی و نیایش دارد که همگی همان کیفیت را به شما عرضه می نمایند.

در انتها ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که کافه ها و رستوران های شیراز محدود به این فهرست نبوده و موارد معرفی گردیده بر اساس نظرها و امتیازهای گردشگران داخلی و خارجی انتخاب شده اند. بنابراین، در صورت وجود موارد دیگر آن ها را با وبلاگ آوای چکاوک در میان بگذارید.

منبع: کجارو / irangazette.com / lonelyplanet / theculturetrip.com / tripadvisor.com

به "برترین رستوران ها و کافه های شیراز (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران ها و کافه های شیراز (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید