بهره برداری شبکه فیبرنوری در شهرداری رشت

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، شهردار رشت گفت: جایگزینی سیستم آرشیو الکترونیک پرونده ها یکی از احتیاج های جدی شهرداری رشت است.

بهره برداری شبکه فیبرنوری در شهرداری رشت

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک از رشت،امیر حسین علوی، شهردار رشت توسعه هر چه بیشتر بستر های ارائه خدمات الکترونیک را احتیاج مبرم شهرداری رشت بیان کرد و گفت: به همین دلیل کوشش داریم، بهره برداری از پروژه ایجاد شبکه فیبرنوری را در منطقه ها پنجگانه و سازمان های شهرداری رشت مورد بهره برداری قرار دهیم.

او با بیان اینکه شهر هوشمند تنها به ICT ختم نمی گردد، بلکه در حوزه های مختلفی از جمله سلامت، امید به زندگی و اشتغال هم تأثیرگذار است، اضافه نمود: شهر هوشمند بر مبنای داده هایی مدیریت می گردد که این امر در ادامه موجبات ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و تسهیل در انجام امورات شهرداری را فراهم می سازد.

شهردار رشت مهمترین موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را موضوع امنیت و کیفیت بستر های ارتباطی دانست و گفت: به همین دلیل یکی از اهداف ما در شهرداری رشت، توسعه شبکه فیبرنوری در سطح حوزه های مختلف شهرداری و منطقه ها پنجگانه است.

علوی ایجاد و افزایش کیفیت ارتباط و انتقال داده ها برای ارائه خدمات شهری را از فواید و مزیت های مهم توسعه فیبرنوری در شهر دانست و اضافه نمود: علاوه بر موارد یاد شده باید توجه داشته باشیم که با توسعه شبکه فیبرنوری ارائه سرویس های شهرداری در شرایط بروز بحران احتمالی پایدارتر خواهد بود.

او یکپارچه سازی و اصلاح تمام فرآیند ها و گردش کار ها به وسیله تجمیع اطلاعات را هدفی که شهرداری در پی تحقق آن است، بیان کرد و اضافه نمود: بعد از یکپارچه سازی نیز اصلاح فرآیند ها شامل کوتاه کردن گردش کار و چابک سازی با هدف پاسخ سریعتر به ارباب رجوع انجام می گردد.

شهردار رشت توضیح داد: در شرایط کنونی کشور و لزوم ارائه خدمات شهری و شهروندی کم هزینه، سریع، امن و پایدار ابتدایی ترین قدم ایجاد زیرساختی متناسب با اهداف کلان جهت انتقال اطلاعات در حجم بسیار بالاست.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بهره برداری شبکه فیبرنوری در شهرداری رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری شبکه فیبرنوری در شهرداری رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید