تظاهرات الجزایری ها مقابل مقر سازمان ملل در ژنو

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، حدود 300 فعال و حامی خیزش مردمی در الجزایر در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو تظاهرات نموده و بازداشت های مستبدانه در الجزایر را محکوم کردند.

تظاهرات الجزایری ها مقابل مقر سازمان ملل در ژنو

به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرنمایندگان الجزایری که بیشتر آنها از فرانسه به سوئیس آمده بودند، خواهان آزادی بازداشتی ها، آزادی کشور از دست نظامیان و تشکیل دولت دموکراتیک واقعی شدند.

معترضان همچنین تصاویر بازداشتی های عقیدتی را در دست داشتند.

مقامات الجزایر ماه هاست که فعالان جنبش مردمی و مخالفان سیاسی، روزنامه نگاران و وبلاگ نویس ها را تحت پیگرد قضایی قرار می دهند. آنها با انتخاب عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر که از نزدیکان عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری سابق این کشور است، مخالف هستند.

کریم نایت اولمان، از تظاهرنمایندگان و بنیانگذار سازمان بازسازی الجزایر خواهان انحلال نظام مافیایی حاکم شد و گفت، هدف از این تظاهرات دفاع از بازداشتی های عقیدتی و سیاسی در الجزایر، دفاع از روزنامه نگاران زندانی و رساندن صدای ملت الجزایر است که از بیش از یک سال پیش برای تشکیل دولت دموکراتیک واقعی به صورت مسالمت آمیز مبازره می نمایند.

وی گفت، تبون خون مردم را در شیشه نموده است و بسیاری به دلیل بیان عقاید خود و اتهام های واهی بازداشت شده اند.

معترضان در پیامی خطاب به کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل نقض حقوق بشر در الجزایر از جمله بازداشت های ظالمانه را محکوم نموده و از کمیساریا خواستند تعهدات قانونی دولت الجزایر را به دولت یادآور گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تظاهرات الجزایری ها مقابل مقر سازمان ملل در ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات الجزایری ها مقابل مقر سازمان ملل در ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید