حمایت از تولید باید هدفمند و اثرگذار باشد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در جریان بازدید از یک شرکت تولید لنت خودرو گفت: ایران در زمینه تولید لنت اتومبیل بسیار توانمند است می توانیم با بازاریابی مناسب سهم این محصول ساخت ایران را در کشورهای هدف بزرگ تر محاسبه کنیم.

حمایت از تولید باید هدفمند و اثرگذار باشد

علی اصغر جمعه ای با تأکید بر اینکه حمایت های سازمان ها و نهادها از تولید باید هدفمند و اثرگذار باشد، اضافه نمود: نباید نگرش به سمت رفع مسائل موردی حرکت کند و به خصوص در سال جهش تولید باید چارچوب و اصل کار بر موضوع تقویت تولید استوار شود.

سیستانی، مدیرعامل شرکت تولید لنت خودرو نیز گفت: این شرکت سابقه بسیار خوبی دارد به طوری که در سال های قبل عنوان صادرکننده نمونه کشوری را کسب کرده ایم، سعی بر این داریم تا صادرات محصولات شرکت را توسعه بدهیم.

او ادامه داد: این شرکت نوآوری جدید را به مرحله اجرا درآورده، توانسته ایم در این مدت سهم متناسبی در بازار کسب کنیم.

سیستانی از تعامل دادگستری و دستگاه های اجرایی در رفع موانع تولید تشکر کرد و گفت: بانک ها تسهیل گر بسیار خوبی در امر تولید می باشند، در حقیقت بانک ها شرکای واحدهای صنعتی هستند و در سود زیان یک رخداد اقتصادی باید سهیم باشند

او خطاب به دادستان سمنان گفت: بسیاری از مسائل اقتصادی دچار بوروکراسی اداری می شود، اجرای برخی از قوانین و دستورالعمل های اقتصادیاتی بدون هماهنگی مسائلی را برای یک واحد تولیدی ایجاد می کند تا آنجا که دامنه این تنگناهای اداری به توقف خط تولید منجر می شود.

همچنین شریف ابراهیمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان در این دیدار گفت: حضور مسئولین در واحدهای تولیدی نشانگر این است که دغدغه تولید نزد ما بسیار زیاد است سعی بر این داریم که مسائل را مرتفع کنیم.

او ادامه داد: فعالان اقتصادی امروز بسیار آگاه و توانمند هستند، مسائل روز شرکت و فرایند صادرات و تولید را به خوبی ارزیابی می کنند اما در کنار این ها باید از مشاورین خبره در حوزه حقوقی بهره لازم را ببرند.

ابراهیمی شرح داد: هنگام تنظیم قراردادهای تجاری طرفین باید آگاهی حقوقی نسبت به شرایط و تعهدها داشته باشند.

او معتقد است: تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید به اصل مشاورین تخصصی اهتمام داشته باشند و قبل از حدوث اختلاف، قراردادها چه با طرف های دولتی و خصوصی قواعد موردتفاهم درست انشاء شود.

بازدیدهای دوره ای داستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان از واحدهای تولیدی با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان صورت می پذیرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "حمایت از تولید باید هدفمند و اثرگذار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از تولید باید هدفمند و اثرگذار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید