خبرنگاران تور گردشگری شهری از موزه عظیم خراسان به شهر تاریخی توس برگزار گردید

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تور گردشگری از موزه عظیم خراسان به شهر تاریخی توس در مشهد با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

خبرنگاران تور گردشگری شهری از موزه عظیم خراسان به شهر تاریخی توس برگزار گردید

ابوالفضل مکرمی فر روز پنجشنبه در مراسم شروع این تور گردشگری شهری اضافه کرد: خراسان رضوی استان چهار فصل است که کویر، کوه ها، دره ها، سدهای تفریحی، تنوع غذایی و مراسم و آئین های سنتی ویژه برای جذب گردشگران دارد.

وی ادامه داد: چهار هزار اثر تاریخی شناخته شده در این استان وجود دارد که 2 هزار و300 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و یک اثر از استان نیز در فهرست میراث جهانی ثبت شده و 2 اثر دیگر در آستانه ثبت جهانی واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به حضور خودروهای کلاسیک تاریخی، سافاری، کمپینگ، کاروانینگ در این تور گردشگری گفت: این مراسم به همت کانون جهانگردی و اتومبیل رانی و با همکاری این اداره کل برای معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان به ویژه معرفی دو ظرفیت مهم موزه عظیم خراسان و محورهای شهر تاریخی توس که کمتر شناخته شده، انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت منطقه تاریخی توس اضافه کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دست نوشته ای که در تیرماه سال 1375 مرقوم فرموده اند مبنی بر اینکه دولت باید همت بایسته ای برای عمران منطقه توس داشته باشد در امسال حدود 100 میلیارد ریال برای عمران منطقه تاریخی توس هزینه شده و ظرفیت های بسیار خوبی در آن مکان و به ویژه در محور جلوخان آرامگاه فردوسی و محور کهن دژ شکل گرفته است.

مکرمی فر ادامه داد: امیدوار هستیم ظرفیت های ایجاد شده، موجب افزایش ماندگاری زائران و گردشگران گردد و مسافران، زائران و پژوهشگرانی که دل در گرو فردوسی عظیم دارند از این مکان بازدید به عمل آورند و برنامه های این چنینی بتواند به معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی استان یاری کند و در راستای توزیع سفر در سطح استان موثر باشد.

این تور گردشگری شهری با 30 خودرو کلاسیک تاریخی و 20 خودرو کمپر و کاروانینگ برگزار گردید.

در این مراسم همچنین از سوی اردشیر درویشی مدیر حوزه اتومبیل رانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران احکام انتصاب مسوولان کلوپ های کمپینگ و کاروانینگ، سافاری و وسیله های نقلیه تاریخی در استان خراسان رضوی اعطا شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تور گردشگری شهری از موزه عظیم خراسان به شهر تاریخی توس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تور گردشگری شهری از موزه عظیم خراسان به شهر تاریخی توس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید