خبرنگاران سال 1400 در چهارمحال و بختیاری با افزایش دما شروع می گردد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش 44.1 درصدی میزان بارش های فصل زمستان در این استان نسبت به میانگین بلندمدت گفت: سال 1400 در استان با افزایش دما شروع خواهد شد.

خبرنگاران سال 1400 در چهارمحال و بختیاری با افزایش دما شروع می گردد

مهران چراغپور روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ آوای چکاوک بارش های فصل بهار در چهارمحال و بختیاری را کمتر از نرمال اعلام و تاکید نمود: دمای هوای استان در فصل بهار یک تا 2 درجه سانتی گراد از میانگین شرایط نرمال و بلندمدت، بیشتر خواهد بود.

وی یادآور شد: روز سی ام اسفندماه99، دما در بعد از ظهر شنبه صاف و همراه با افزایش وزش باد به نسبت شدید است.

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، از ابتدای زمستان امسال تا 25 اسفندماه امسال 148.5 میلی متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به میانگین بلندمدت که 265.6 میلی متر بوده 44.1 درصد کاهش داشته است.

87.1 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با پدیده خشکسالی روبرو شده که از این سطح 5.4 درصد خشکسالی بسیار شدید، 23.3 درصد خشکسالی شدید، 33.8 درصد خشکسالی متوسط، 34.5 درصد خشکسالی خفیف و 12.9 درصد با شرایط نرمال روبرو است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سال 1400 در چهارمحال و بختیاری با افزایش دما شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال 1400 در چهارمحال و بختیاری با افزایش دما شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید