هشدار وزارت نیرو بر وقوع سیل در بعضی از حوضه های آبریز

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با اعلام مقدار بارش ها در حوضه های آبریز اصلی و فرعی، نسبت به وقوع سیل با درجه بالا در این حوضه ها هشدار داد.

هشدار وزارت نیرو بر وقوع سیل در بعضی از حوضه های آبریز

به گزارش گروه مالی وبلاگ آوای چکاوک، گرچه سال جاری شرایط بارشی کشور تا به امروز چندان از شرایط مناسبی برخوردار نبوده است، اما بنا بر اعلام موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در بعضی از حوضه های آبریز اصلی و فرعی بارش هایی در پیش است که احتمال وقوع بارش های نقطه ای و با شدت خطر وقوع سیلاب را به همراه دارد.

این نوع بارش به علت امکان کم نفوذ آب به عمق زمین، سریع در سطح جاری شده و به سیل تبدیل می گردد.

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو در جدیدترین گزارش خود در این زمینه شرایط بارش هایی که احتمال وقوع سیل را تا روز شنبه آینده به همراه دارد، خاطرنشان کرد: در حوضه های آبریز سفیدرود بزرگ و اترک و رودخانه های شمالی از امروز - پنج شنبه - وقوع بارشی به مدت 48 ساعت و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 80 تا 120 میلیمتر در استان مازندران و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 80 تا 100 میلیمتر در استان گیلان و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 20 تا 40 میلیمتر در استان گلستان محتمل خواهد بود.

براساس این گزارش، در حوضه های آبریز کارون بزرگ، فلات مرکزی و شرقی و زاینده رود و حوضه های جنوب غربی از صبح امروز وقوع بارشی به مدت 60 ساعت و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 40 تا 80 میلیمتر در استان های اصفهان (نیمه غربی)، چهارمحال و بختیاری و کرج (به خصوص نیمه جنوبی) و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 30 تا 60 میلیمتر در استان تهران محتمل خواهد بود.

طبق این گزارش، در حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی از بعد از ظهر امروز وقوع بارشی به مدت 48 ساعت و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 30 تا 60 میلیمتر در استان های مرکزی و قم (نیمه غربی) محتمل خواهد بود.

در حوضه های آبریز فلات مرکزی و شرقی و زاینده رود و حوضه های جنوب غربی از صبح آدینه 14 آبان ماه وقوع بارشی به مدت 36 ساعت و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 40 تا 80 میلیمتر در استان کرمان (مرکز، غرب، شمال غرب و جنوب غرب) و به مقدار تقریبی (تجمعی حداکثر نقطه ای) 30 تا 60 میلیمتر در استان یزد (غرب و جنوب غرب) محتمل خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی پیش بینی کرد بیشتر منطقه ها کشور از امروز تا اوایل هفته آینده با وزش باد، بارش باران، کاهش محسوس دمای هوا و حتی بارش برف در منطقه ها سردسیر و مرتفع روبرو می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هشدار وزارت نیرو بر وقوع سیل در بعضی از حوضه های آبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت نیرو بر وقوع سیل در بعضی از حوضه های آبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید