خبرنگاران کرونا، فراوری ناخالص داخلی کرواسی را در امسال با رکود روبرو می نماید

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، بلگراد- خبرنگاران- کرواسی به دلیل شیوع کووید-19 (ویروس کرونا)در امسال میلادی با کاهش فراوری ناخالص داخلی به میزان 9.1 درصد، روبرو خواهد شد.

خبرنگاران کرونا، فراوری ناخالص داخلی کرواسی را در امسال با رکود روبرو می نماید

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک از پایگاه های اینترنتی منطقه بالکان، بر اساس ارزیابی کمیسیون اتحادیه اروپا، کرواسی پس از یونان، ایتالیا و اسپانیا چهارمین کشور عضو اتحادیه است که در امسال با بیشترین کاهش فراوری ناخالص داخلی در اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد.

این در حالیست که انتظار می رود که کرواسی با توجه به پایه اقتصادی خوبی که دارد در سال 2021 شاهد بهبودی اقتصادی اش باشد.

گفته شده است که بهبودی اقتصادی کرواسی مبتنی بر سه شرط مهم خواهد بود؛ اول اینکه از بین بردن تدریجی محدودیت های عبور و مرور، دوم؛ تحت کنترل قرار دریافت بیماری همه گیر ویروس کرونا و اینکه موج بعدی این ویروس ظاهر نشود و در نهایت اینکه اقدامات پولی و اقتصادی در سطح ملی و اروپایی باعث کاهش شوک اقتصادی نگردد.

کمیسیون اروپا در صورت چنین سناریویی، تخمین می زند که فراوری ناخالص داخلی کرواسی در سال 2021 با رشد 7.5 درصد روبرو خواهد شد.

دولت کرواسی برای حمایت از کارفرمایان در بحران ویروس کرونا در ماه آوریل امسال حقوق 595 هزار نفر شاغل را از بودجه کشور پرداخت کرد.

این اقدام حمایتی در ادامه سیاست دولت زاگرب درخصوص حمایت از شرکت ها و حفظ اشتغال بخاطر مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا صورت گرفته است.

دولت کرواسی همچنین برای حمایت از کارفرمایان و حفظ مشاغل مختلف هفت و نیم میلیارد کونا (1 میلیارد دلار) از بودجه کشور تخصیص داده است.

این درحالی است که تعداد افرادی که در ماه آوریل به نسبت ماه مارس تحت حمایت دولت قرار دریافتد با افزایش 90 هزار نفری روبرو شده است.

کرواسی در سال 2009 به ناتو و در سال 2013 به اتحادیه اروپا ملحق شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا، فراوری ناخالص داخلی کرواسی را در امسال با رکود روبرو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، فراوری ناخالص داخلی کرواسی را در امسال با رکود روبرو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید