خودروهای قدیمی که هنوز هم فراوری می شوند!

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، در جهان خودروهای زیادی همچنان در حال فراوری هستند که تاریخچه و عمری طولانی دارند.

خودروهای قدیمی که هنوز هم فراوری می شوند!

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک و به نقل از پدال، بسیاری از این خودروها به نماد واقعی برند خود تبدیل شده اند و حتی عمر تعدادی از آن ها از بعضی از خودروسازان جهان مثال هیوندای که در سال 1967 تأسیس شده هم بیشتر است؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم شما را با خودروهایی با طولانی ترین عمر آشنا کنیم که همچنان در حال فراوری هستند. البته تنها خودروهایی در این لیست حضور دارند که از زمان معرفی اولیه تا به امروز بی وقفه در حال فراوری بوده اند و به همین دلیل خودروهایی مثل فیات 500 یا فولکس واگن بیتل در اینجا دیده نمی شوند.

1- فیات پاندا از 1980

سال جاری فیات پاندای دوست داشتنی چهل ساله شده و در طول این چهار دهه تنها سه نسل عوض نموده است که به ترتیب در سال های 1980، 2003 و 2012 معرفی گردیدند. با توجه به اینکه پاندا عمدتاً پرفروش ترین خودروی بازار ایتالیا است، فیات دلیلی نمی بیند که زودبه زود نسل جدید آن را معرفی کند.

2- فورد فی یستا از 1976

اولین طرح فورد برای ساخت یک خودروی کوچک برای بازار اروپا به سال 1969 بازمی گردد اما فی یستا هفت سال بعدازآن برای اولین بار به بازار آمد. از آن موقع تا به امروز، هفت نسل مختلف از این هاچ بک کوچک معرفی گردیده و نسل فعلی آن از سال 2017 راهی بازار شده است.

3- فولکس واگن پولو از 1975

پولو در کنار پاسات و گلف سومین محصول اساسی فولکس واگن محسوب می گردد. نسل اول این خودرو در اصل با آئودی 50 یکسان بود و فقط لوگوها و بعضی جزئیات آن ها باهم تفاوت داشت. در طول این سال ها اما پولو همیشه تکامل پیدا کرد و نسل ششم یا فعلی آن در سال 2017 معرفی گردید.

4- فولکس واگن گلف از 1974

گلف که تنها چند ماه زودتر از پولو به جهان آمد، به سرعت به پرفروش ترین محصول فولکس واگن تبدیل شده و در طول این سال ها مرجع و معیاری برای بسیاری از رقیبان بوده است. این هاچ بک آلمانی که پرفروش ترین خودروی بازار اروپا محسوب می گردد، به تازگی با هشتمین نسل خود به بازار آمده است.

5- فولکس واگن پاسات از 1973

نسل هفتم پاسات برای بازار اروپا در سال 2015 معرفی گردید و به تازگی خبر رسیده که زمان مرگ آن نزدیک است. بااین حال این ماشین هنوز هم یکی از مهم ترین محصولات فولکس واگن محسوب می گردد و عنوان پرفروش ترین خودروی کلاس خود در اروپا را هم در اختیار دارد.

6- هوندا سیویک از 1972

سیویک که به تازگی پروتوتایپ نسل یازدهم آن رونمایی شده است، در نسل کنونی خود طراحی مدرن را با فضای داخلی زیاد و پیشرانه های قابل اعتماد ترکیب نموده است. قوی ترین مدل این خودرو نیز که تایپ R نام دارد، با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ 300 اسب بخاری و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می گردد.

7- رنجروور از 1970

رنجروور را می توان در کنار جیپ واگنییر اولین اس یووی لوکس تاریخ دانست زیرا تا قبل از آن هیچ یک از خودروهای 4×4 چندان راحت و مجهز نبودند. لندروور در نسل های بعدی نیز این فرمول پیروز را تغییر نداد که موجب شد رنجروور به اسطوره ای در بین خودروهای بریتانیایی تبدیل گردد.

8- جگوار XJ از 1968

گفته شده سدان پرچم دار جگوار ممکن است در آیندهٔ نزدیک به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل گردد؛ اما حتی اگر این اتفاق هم روی دهد، مطمئناً XJ که هم اکنون در نسل هشتم خود قرار گرفته است جذابیت پیشینیان خود را از دست نخواهد داد. بدون شک جگوار XJ مثل مینی و رنجروور یکی از نمادهای صنعت خودروسازی بریتانیا است.

9- تویوتا کرولا از 1966

نام کرولا برای کل صنعت خودروسازی بسیار مهم است زیرا این کامپکت ژاپنی پرفروش ترین خودروی جهان محسوب می گردد و از سال 1966 تا به امروز تویوتا بیش از 40 میلیون دستگاه از آن را در سراسر جهان به فروش رسانده است. کرولا در حال حاضر در نسل دوازدهم خود قرار گرفته است.

10- شورلت کامارو 1966

شورلت کامارو قطعاً یکی از اسطوره های جهان خودرو محسوب می گردد. این خودرو همچنین در فیلم های مختلفی هم حضور داشته و یک ستارهٔ سینما نیز به شمار می رود. کامارو که هم اکنون در ششمین نسل خود قرار گرفته است، رسماً در بازار اروپا هم عرضه می گردد.

11- فورد موستانگ از 1964

موستانگ بیش از آنکه یک خودرو باشد، یک سبک زندگی است زیرا با داشتن آن انسان می خواهد همه چیز را رها نموده و صرفاً خود را به رانندگی اختصاص دهد. فورد نهایتاً در سال 2014 این ماسل کار افسانه ای را در اروپا هم عرضه نموده و به پیروزیت های زیادی دست پیدا کرد.

12- پورشه 911 از 1963

آیا می توانید خودروی اسپرت نمادین تری از پورشه 911 پیدا کنید؟ ما که نمی توانیم. این ماشین برای بیش از پنج دهه نماد مهندسی و کمال آلمانی بوده و همیشه به سنت های خود پایبند مانده است. به همین دلیل بعید است که 911 در آینده تغییرات عظیمی را تجربه کند.

13- نیسان اسکای لاین از 1957

احتمالاً بسیاری از مردم نمی دانند که نیسان اسکای لاین از سال 1957 تا به امروز در بازار حضور داشته است. این خودرو در ابتدا سدان کامپکتی بود که عظیم ترین پیشرانهٔ آن یک نمونهٔ 1.9 لیتری چهار سیلندر بود اما در طول سال های به یک سدان اسپرت و پرفورمنس تبدیل شد.

14- تویوتا کراون از 1955

کراون به همراه سنچوری یکی از عظیم ترین سدان های تویوتا برای بازار ژاپن بوده است. این سدان لوکس از سال 1955 به طور مداوم در بازار حضور داشته و هم اکنون در نسل پنجم خود قرار گرفته است که بر اساس پلت فرم انعطاف پذیر TNGA تویوتا ساخته شده است.

15- مرسدس بنز SL از 1954

فروش این رودستر آلمانی طی سال های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است اما مطمئناً مرسدس بنز هرگز افسانه ای مثل SL را کنار نخواهد گذاشت. این اسطورهٔ وقار، پرستیژ و اصالت در آیندهٔ نزدیک با نسل هفتم خود به بازار خواهد آمد.

16- شورلت کوروت از 1953

قدرت زیاد و قیمت پایین تر از رقبا از برجسته ترین ویژگی های کوروت هستند که آن را به یک افسانهٔ واقعی تبدیل نموده اند. این ماشین اما در نسل هشتم خود که در اوایل سال 2019 معرفی گردید، عظیم ترین تغییر تاریخ خود را تجربه نموده و به سوپراسپرتی موتور وسط تبدیل شده است.

17 تویوتا لندکروزر از 1951

این اس یووی ژاپنی یکی از قدیمی ترین خودروهای جهان است که هنوز هم فراوری می گردد. لندکروزر تقریباً به مدت هفت دهه است که روی خط فراوری قرار گرفته است و تویوتا همچنان به ریشه های اصلی آن پایبند مانده است. به احترام این افسانهٔ ژاپنی باید کلاه از سر برداشت.

18- فولکس واگن ترنسپورتر از 1950

ترنسپورتر برای اولین بار در سال 1950 به عنوان یک ون که بر اساس بیتل ساخته شده بود به دنیا آمد. در حال حاضر تقریباً هفت دهه از عمر این ون آلمانی می گذرد و ترنسپورتر همچنان یکی از بهترین خودروهای تجاری در بازار اروپا به حساب می آید.

19- فورد سری F از 1947

پیکاپ سری F فورد که در سال 1947 به دنیا آمد، از سال 1977 پرفروش ترین پیکاپ بازار ایالات متحده و از سال 1986 پرفروش ترین خودروی بازار این کشور بوده است. قطعاً سری F مهم ترین محصول در کل تاریخ فورد محسوب می گردد زیرا فقط در سال گذشته 41 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به همراه داشته است.

20- شورلت سابربن از 1935

نسل اول این خودرو برای اولین بار در سال 1935 به بازار آمد که این یعنی سابربن تنها 15 سال دیگر به خودرویی صدساله تبدیل خواهد شد. این اس یووی آمریکایی که هم اکنون در نسل دوازدهم خود قرار گرفته است، پایه و زیربنایی برای ساخت جی ام سی یوکان و کادیلاک اسکالید هم بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "خودروهای قدیمی که هنوز هم فراوری می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای قدیمی که هنوز هم فراوری می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید