سرمایه گذاری بزرگ هوندا برای فراوری خودروهای برقی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، شرکت هوندا میخواهد 30 مدل خودروی برقی را تا سال 2030 فراوری و روانه بازار کند.

سرمایه گذاری بزرگ هوندا برای فراوری خودروهای برقی

سال گذشته شرکت هوندا اظهار داشت که میخواهد تا سال 2040 فروش خودور های خود را به خودرو های برقی تغییر دهد. این شرکت برای حذف تدریجی خودرو های گازسوز، باید مجموعه گسترده ای از خودرو های بدون آلایندگی را عرضه کند تا برای مشتریان گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود داشته باشد. بنا به گزارش engadget حالا این شرکت خودروساز اعلام نموده است که 5 تریلیون ین معادل 40 میلیارد دلار در 10 سال آینده برای فراوری خودرو های برقی سرمایه گذاری خواهد نمود.

این سرمایه گذاری بیش از 60 درصد از کل بودجه تحقیق و توسعه شرکت را که نزدیک به 64 میلیارد دلار در 10 سال آینده است، تشکیل می دهد. علاوه بر این، این شرکت حدود 345 میلیون دلار برای فراوری باتری های حالت جامد هزینه خواهد نمود و فراوری آن را از سال 2024 شروع می نماید. هوندا قبلاً اعلام نموده بود که تا سال 2040 تمام خودرو های غیر برقی را در بازار آمریکای شمالی به تدریج کنار خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید

در یک جلسه زنده این شرکت اظهار داشت که میخواهد تا سال 2030، 30 مدل خودروی برقی (EV) با حجم فراوری 2 میلیون دستگاه در سال روانه بازار کند. هدف هوندا این است که وسایل نقلیه برقی تا خاتمه این دهه، 40 درصد از ناوگان آن را تشکیل دهند.

در همین حال، Techcrunch گزارش داد که هوندا میخواهد از یک خودروی 8000 دلاری به طور خاص برای بازار ژاپن رونمایی کند. این شرکت خودروسازی ژاپنی بعلاوه در حال رقابت با جنرال موتورز در سراسر اقیانوس آرام است تا یک خودروی الکتریکی نو 30000 دلاری فراوری کند. این شرکت بعلاوه کارخانه هایی را در گواجو و ووهان چین برای فراوری خودرو های برقی خود در این کشور احداث خواهد نمود.

وبلاگ آوای چکاوک فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرمایه گذاری بزرگ هوندا برای فراوری خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری بزرگ هوندا برای فراوری خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید