در کیپ تاون چشم و شکم را با هم سیر کنید!

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، محبوب ترین نقاط گردشگری کیپ تاون

امروز می خواهیم در دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و یکی از محبوب ترین مقاصد این سرزمین پهناور، کمی گشت و گذار نموده و درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

در کیپ تاون چشم و شکم را با هم سیر کنید!

تماشای پنگوئن های خلیج بولدرس

پنگوئن ها را می توان جانورانی جالب توجه دانست که تماشای آن برای همه و به ویژه علاقه مندان محیط زیست، هیجان انگیز خواهد بود. خلیج بولدرز (Boulders Bay) در فاصله یک ساعت رانندگی از شهر کیپ تاون قرار داشته و در منطقه شهرک سیمونز شاهد وجود زیستگاه طبیعی و محل زندگی و زاد و ولد گروهی متشکل از 2 هزار پنگوئن آفریقایی هستیم که در معرض خطر انقراض قرار دارند.

این پناهگاه زیبا و ساحلی با ماسه های سفید، بخشی از کوهستان مشهور (Table mountain) محسوب شده و یک منطقه حفاظت شده به شمار می رود. برای ورود به این محوطه، باید هزینه ورودی پرداخت نموده و بلیط خریداری کنید. هزینه ای که برای این بازدید می پردازید، کاملا ارزش داشته و شما می توانید از نزدیک با این مخلوقات شگفت انگیز رو به رو شده و آن ها را در محیط زیست طبیعی خود در ساحلی آرام و زیبا و پوشیده از تخته سنگ های بزرگ طبیعی گرانیت، مشاهده کنید. در نزدیکی این منطقه و در فاصله ای قابل پیاده روی، ساحل دیگری به نام (Foxy Beach) وجود دارد که در آنجا هم می توانید به تماشای پنگوئن ها رفته و به همراه خانواده خود، یک تجربه تکرار نشدنی با این حیوانات دوست داشتنی داشته باشید.

کیپ پوینت (Cape Point)

در حدود 60 کیلومتری کیپ تاون، منطقه کیپ پونت که در بخش جنوبی (Table Mountains) واقع شده است، قرار گرفته است که بخشی از منطقه پارک طبیعی حفاظت شده گیاهان به نام (Cape Floral) محسوب می گردد. این منطقه در لیست میراث طبیعی دنیا در سازمان یونسکو به ثبت رسیده و از نظر تنوع گیاهی، یکی از غنی ترین منطقه ها دنیا به شمار می رود. جهت کیپ تاون به این پارک طبیعی بسیار زیبا بوده و مسافران علاوه بر تماشای منطقه (Muizenberg)؛ از شهر ساحلی زیبای (Kalk) نیز گذشته و فرصت تماشای سواحل زیستگاه پنگوئن ها در نزدیکی شهر سیمونز را هم دارند. در این پارک طبیعی حفاظت شده، شاهد تنوع جانوری قابل توجهی هستیم زیرا در این منطقه بیش از 250 گونه مختلف از پرندگان، گورخر، انواع خزندگان و بابون ها زندگی می نمایند که شما می توانید علاوه بر تماشای آن ها به فانوس دریایی این محل رفته و تفریحاتی مانند پرواز با چتر نجاتی که از طریق طناب به قایق بسته شده است یا صخره نوردی و پیاده روی بپردازید. از دیگر فعالیت های قابل توجه در این محل می توان به تماشای حرکت نهنگ ها در دریا، تماشا کشتی های باستانی غرق شده در منطقه ها کم عمق و طبیعت گردی اشاره نمود. برای تماشای یک چشم انداز استثنائی و فراموش نشدنی، به سمت قله (Chapmans Peak) رانندگی نموده و در این محل می توانید به یکی از رستوران های (Hout Bay) یا (Noordhoek) رفته و یک غذای دریایی بسیار باکیفیت سفارش دهید. کیپ پوینت در منتهی الیه جنوب غربی قاره آفریقا قرار داشته و 150 کیلومتر آن سو تر، به منتهی الیه غربی این قاره خواهید رسید که دو اقیانوس اطلس و هند به یکدیگر متصل می شوند.

منبع: الی گشت

به "در کیپ تاون چشم و شکم را با هم سیر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کیپ تاون چشم و شکم را با هم سیر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید