رجبی مشهدی: استفاده پرمصرف ها از یارانه برق نصف شد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه پرمصرف های برق افزایش یافت یعنی برای مشترکانی که 2 برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، به ازای هر یک کیلووات ساعت 800 تومان محاسبه می گردد.

رجبی مشهدی: استفاده پرمصرف ها از یارانه برق نصف شد

به گزارش گروه مالی وبلاگ آوای چکاوک، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش تعرفه پله پر مصرف برق اضافه کرد: مبلغ مازاد برق برای مشترکانی که 2 برابر الگوی منطقه مصرف داشتند، برابر میانه خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر یعنی به ازای هر 1 کیلووات ساعت 800 تومان محاسبه می گردد.

وی ادامه داد: تنها 800 هزار مشترک، پرمصرف هستند که مقدار مصرف مازاد بر 600 کیلووات ساعت را با قیمت میانه خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر پرداخت می نمایند.

رجبی مشهدی خاطر نشان کرد: مقدار مصرف برقی که به وسیله قشر پر مصرف (مازاد بر 2 برابر الگوی مصرف استفاده می گردد) از ابتدای سال 5 میلیارد کیلووات ساعت تخمین زده می گردد.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این افزایش تعرفه پر مصرفی، قیمت هر کیلووات ساعت انرژی برق مازاد بر 2 برابر الگو مصرف معادل 300 تومان بود و اکنون به 800 تومان رسیده است، گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده برق در کشور به طور میانگین بین یکهزار و 300تا یکهزار و 400 تومان بود، لذا مشترکان پرمصرف در گذشته، تنها برای مصرف مازاد 2 برابر الگوی مصرف، معادل 5 هزار میلیارد تومان از جیب بیت المال، یارانه دریافت می کردند.

رجبی مشهدی ادامه داد: با افزایش قیمت برای پله پر مصرف، 2.5 هزار میلیارد تومان از ما به تفاوت قیمت تمام شده و قیمت فروش که پیشتر از منابع دولت و در قالب یارانه پرداخت می شد، از مشترکان پرمصرف گرفته خواهد شد.

صنعت برق کشور30 میلیون مشترک خانگی دارد که از این میان 800 هزار مشترک پرمصرف طلقی می شوند یعنی معادل کمتر از 3 درصد از کل مشترکان، که این تعداد مشمول افزایش قیمت تعرفه پر مصرفی شده اند.

لازم به ذکر است پیشتر مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه مشترکان پر مصرف 16 درصد بیشتر از مشترکان خوش مصرف محاسبه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رجبی مشهدی: استفاده پرمصرف ها از یارانه برق نصف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجبی مشهدی: استفاده پرمصرف ها از یارانه برق نصف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید