سخنگوی صنعت برق: تابستان خاموشی نداریم

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به برنامه های گسترده ای که در احداث ظرفیت فراوری نیروگاه های نو و ارتقا فراوری نیروگاه های موجود و بعلاوه اجرای طرح های مدیریت مصرف در تابستان تدوین شده است، انشاالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

سخنگوی صنعت برق: تابستان خاموشی نداریم

به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه های تدوین شده به منظور مدیریت اوج بار سال جاری گفت: با بهره گیری از تجارب تابستان و زمستان سال 1400، یکصد برنامه عملیاتی برای مدیریت اوج بار تابستان سال جاری تدوین شده است.

وی اضافه نمود: با توجه به برنامه های گسترده ای که در احداث ظرفیت فراوری نیروگاه های تازه و ارتقا فراوری نیروگاه های موجود و بعلاوه اجرای طرح های مدیریت مصرف در تابستان تدوین شده است، انشاالله بدون خاموشی تابستان را پشت سر خواهیم گذاشت و انتشار جدول خاموشی های ناشی از کمبود فراوری در دستور کار صنعت برق قرار ندارد.

سخنگوی صنعت برق با بیان این که در سال 1400، تقاضای مصرف برق رشدی حدود 8 درصد را تجربه کرد، خاطرنشان ساخت: وزارت نیرو 100 برنامه عملیاتی را برای عبور پیروز از تابستان 1401 برنامه ریزی نموده که از ابتدای دولت سیزدهم نیز در حال پیگیری است.

رجبی مشهدی توضیح داد: با تمهیدات اندیشیده شده و تعامل خوب با وزارت صنایع، برای مدیریت بار اوج مصرف در تابستان سال جاری کاملا آماده ایم و با پشتوانه برنامه های تدوین شده ناترازی های فراوری و مصرف جبران خواهد شد و انتشار جدول خاموشی ها در دستور کار نیست.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام نمود: با وجود همه مسائل، گام های بلندی برای افزایش ظرفیت فراوری برداشته شده است که با وجود جهت سخت، منظره روشنی را فراهم می نماید.

رجبی مشهدی گفت: علاوه بر توجه به توسعه فراوری، افزایش توسعه زیرساخت های شبکه هم در دستور کار است که می تواند پتانسیل خوبی برای شبکه برق ایجاد و پایداری شبکه را افزایش دهد.

رجبی مشهدی گفت: در حال حاضر هیچ خاموشی در کشور ناشی از کمبود فراوری و یا محدودیت انتقال برق نداریم. چنانچه خاموشی گزارش شده باشد ناشی از حوادث بر روی شبکه های برق است که اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه نمود: با توسعه و ارتقا نیروگاه ها و شبکه های برق و بعلاوه مدیریت مصرف به گونه ای برنامه ریزی شده است تا در تابستان کمترین اندازه محدودیت را داشته باشیم.

منبع: فرارو

به "سخنگوی صنعت برق: تابستان خاموشی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی صنعت برق: تابستان خاموشی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید