شرط دفاع از رساله دکتری صرفا گواهی پذیرش مقاله معتبر است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، تهران (پانا) - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیغام نور گفت شرط دفاع از رساله دکتری در دانشگاه پیغام نور صرفا گواهی پذیرش مقاله معتبر است و تغییری در خط مشی دانشگاه ایجاد نشده است.

شرط دفاع از رساله دکتری صرفا گواهی پذیرش مقاله معتبر است

به گزارش دانشگاه پیغام نور، محمدعلی کریمی گفت: خبری مبنی بر حذف شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله دکتری از سوی دیوان عدالت اداری منتشر شد که واکنش های زیادی را در رسانه های جمعی و فضای مجازی به دنبال داشت.

وی ادامه داد: بعضی دانشجویان دکتری با انتشار این خبر گمان کردند که دیگر نیازی به نگارش مقاله برای دفاع ندارند، اما در واقع بنا بر رأی دیوان عدالت اداری، دانشجویان دکتری دیگر نیازی ندارند برای دفاع از رساله خود حتماً منتظر چاپ مقالات شأن در نشریات علمی- پژوهشی و یا معتبر بین المللی بمانند و ارائه گواهی پذیرش مقاله در نشریه داخلی و یا بر خط in press خارجی برای مجاز شدن دانشجوی دوره دکتری جهت دفاع از سرانجام نامه خود کفایت می نماید.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیغام نور با عنوان اینکه این خبر هیچ گونه تغییری در خط و مشی جاری دانشگاه پیغام نور ایجاد ننموده است، اضافه کرد: دانشگاه پیغام نور قریب به دو سال قبل با تصویب مراجع ذیصلاح شرط دفاع از رساله های دکتری دانشجویان در این دانشگاه را نامه پذیرش مورد تأیید سردبیر نشریات علمی پژوهشی داخل و یا ارائه مقاله برخط in press در نشریات معتبر خارجی ISI اعلام نموده است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در آئین نامه ها ذکر شده است که دانشجو باید حداقل یک مقاله چاپ شده پیش از دفاع از رساله داشته باشد و دانشگاه پیغام نور نیز مانند بسیاری از دانشگاه های دیگر گواهی پذیرش مقاله در نشریات را می پذیرد و تغییری در این فرایند ایجاد نمی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شرط دفاع از رساله دکتری صرفا گواهی پذیرش مقاله معتبر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط دفاع از رساله دکتری صرفا گواهی پذیرش مقاله معتبر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید