معرفی تعدادی از معروف ترین میوه های عجیب دنیا

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، احتمالا شما هم در جریان مسافرتهای خود به گوشه و کنار دنیا میوه ها و سبزیجاتی را مشاهده نموده اید که ظاهر و طعم عجیبی داشته اند. با ما در مقاله معروف ترین میوه های عجیب دنیا همراه شوید تا شما را با شماری از خوشمزه ترین میوه های عجیب دنیا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با برترین میوه های عجیب دنیا برایتان جالب خواهد بود.

معرفی تعدادی از معروف ترین میوه های عجیب دنیا

چریمویا Cherimoya

این مورد از معروف ترین میوه های عجیب دنیا با شکل قلبی خود بومی آمریکای جنوبی بوده و نام دیگر آن هم سیب کاستارد است. در حالیکه سطح بیرونی و پوست این میوه خشن و پر از برآمدگی هست ولی داخل آن نرم و خامه ای است. مارک توآین، نویسنده مشهور این میوه را خوشمزه لذت بخش توصیف کرد. طعم چریمویای رسیده ترکیبی از طعم آناناس و موز است.

پاملو Pummelo

پاملو در ظاهر شباهت زیادی به یک گریپ فروت بزرگ دارد ولی در حقیقت میوه ای متفاوت از آن است. این میوه غول پیکر آسیایی پوست خیلی ضخیمی دارد و در داخل خود میوه تازه و خوش طعم و مزه ای را مخفی نموده است. ضمناً ناگفته نماند که پاملو از گریپ فروت معمولی شیرین تر هست. این مورد از برترین میوه های عجیب دنیا که احتمالا در همه جا در دسترس بوده را میتوان در وعده و ظرف صبحانه، سالاد سبز یا با میوه استفاده کرد.

جابوتیکابا Jabuticaba

جابوتیکا تقریبا اندازه ای نزدیک به اندازه خرما و مزه ای مثل انگور دارد. این میوه که انگور درختی برزیلی هم نامیده می گردد، به علت نوع رشد عجیب خود خاص و منحصر بفرد است. برخلاف بیشتر انگورها که روی درخت مو رشد نموده، این مورد از خوشمزه ترین میوه های عجیب دنیا مستقیم روی تنه و شاخه های درخت جابوتیکابا رشد می نماید و می رسد. این میوه را میتوان به حالت خام چید و خورد یا از آن ژله و مارمالاد تهیه کرد.

کیوانو ملون Kiwano melon

برای اولین بار که این میوه را ببینید، امکان دارد فکر کنید که احیانا میوه ای فضایی است اما کیوانو ملون در حقیقت در کشور آفریقای جنوبی، کالیفرنیا و نیوزیلند می روید. این میوه را با نام دیگر یعنی خربزه شاخدار هم می شناسند. پوسته بیرونی و زبر آن در واقع پوششی برای میوه لطیف و ژله ای سبز روشن و دانه های خوراکی اش محسوب می گردد. این مورد از برترین میوه های عجیب دنیا عطر و طعم مرکبات را داراست و برخی ها مزه آن را به مخلوطی از طعم های خیار، لیمو و موز شباهت داده اند.

رومانسکو Romanesco

آیا به نظر شما رومانسکو گل کلم است؟ یا بروکلی؟ یا امکان دارد ارتباطی به هر دو پیدا کند؟ ولی این گیاه عجیب با آن ظاهر عجیب تر سزاوار این است که به صورت انحصاری معرفی و شناخته گردد. خیلی سخت است که شیفته این خوراکی با ظاهر پیچیده و فرکتالی، رنگ سبز روشن و مارپیچ های زیبای آن نشویم. برخی ها که این گیاه را استفاده نموده اند، طعم رومانسکو را مخلوطی از بروکلی و گل کلم می دانند. ولی شما اجازه ندهید که ظاهر عجیب و پیچیده آن شما را بترساند و از خود دورتان کند. رومانسکو را میتوان مانند گل کلم و بروکلی به راحتی طبخ و استفاده کرد.

آگلی فروت Ugli fruit

این میوه ارزشمند استوایی واقعا لایق نام خود است. بی شک این میوه ظاهر آنچنان قشنگ و زیبایی ندارد ولی طعم عالی این میوه به شکل قطره ای ظاهر نازیبای آن را می پوشاند. درون این میوه تقسیم بندی مانند پرتقال وجود داشته و مزه و طعم آن چیزی بین نارنگی و گریپ فروت هست.

میوه اژدها Dragon fruit

شکل بیرونی این میوه با پوستی صورتی روشن و فلس های سبز رنگ به نوعی است که ممکن نیست در میوه فروشی متوجه آن نشویم. این میوه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی هست. میوه اژدها که با نام پیتایا هم معروف بوده، امکان دارد حتی با پوسته های زرد رنگ هم دیده گردد. به استثناء تازه و آبدار بودنش، میوه اژدها منبع خوبی از فیبر و ویتامین سی بحساب می آید. مزه و طعم این میوه شبیه گلابی ملایم بوده و مثل کیوی هم دانه های سیاه تردی در درون خود دارد. برخلاف شکل ظاهری وحشی آن، هنگامی که زمان خوردن این میوه می رسد، به هیچ شکلی از مهارت خاصی احتیاج ندارد تا خورده گردد. فقط کاری که باید انجام دهید، این است که آن را از وسط برش داده و با قاشق میوه آن را میل کنید.

سیب زمینی شیرین بنفش Purple sweet potato

درست می بینید، این سیب زمینی در حقیقت به رنگ بنفش است. سیب زمینی شیرین بنفش بومی اکیناوا بوده و اغلب هم با عنوان سیب زمینی شیرین اکیناوا معروف هست. این گیاه خوش رنگ و خاص در هاوایی هم هواداران بسیاری دارد. در عین حال زمانی که پوست این گیاه شگفت انگیز را می کنید، تازه متوجه جالب بودن بیش از اندازه آن می شوید. درست مثل رقیب خود یعنی سیب زمینی شیرین معمولی، این نمونه بنفش رنگ سرشار از ویتامین آ و سی هست. از آنجا که این گیاه خاص و منحصر بفرد است، فرصت خوبی دارید تا از آن برای تهیه غذاهایی دلربا بهره برده و در میهمانی بعدی میهمانان خود را با سلیقه خاص و زیبایتان شگفت زده کنید.

دوریان Durian

این میوه خاص عنوان پادشاه میوه ها را به خود اختصاص داده و از آن دسته میوه هایی بوده که مردم یا آن را خیلی زیاد دوست دارند یا از آن بی نهایت متنفر هستند. همه چیز درباره میوه دوریان از پوسته خاردار و عجیب آن گرفته تا بوی افتضاح سبب می گردد که در خصوص امتحان کردن آن به تردید بیفتید، چون غالبا حضور آن در برخی از مکانهای عمومی سنگاپور به خاطر بوی بد ممنوع است. ولی آنهایی که شجاعت داشته و دوریان را امتحان نموده اند، جایزه خود را هم دریافت می نمایند. دوریان میوه ای خامه ای و کاستارد گونه با طعمی خاص و در نوع خود کم نظیر است که دوستدارانش مزه و طعم آن را به ترکیبی از موز، وانیل و اندازه خیلی جزئی پیاز شباهت می دهند.

سمفایر Samphire

این گیاه که با نام سلیکورنیا، مارچوبه دریایی یا لوبیای دریایی هم مشهور است، در دو گونه متفاوت صخره ای و مردابی یافت می گردد. هر چند سمفایر به صورت وحشی در طبیعت هم می روید، ولی میتوان آن را در مزارع آب شور هم پرورش داد. مزه این گیاه ترد کمی شور بوده و می گردد آن را بسته به سلیقه خام یا بخارپز شده استفاده کرد.

منبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از معروف ترین میوه های عجیب دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین میوه های عجیب دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید