موضع سازمان بهداشت جهانی درباره اطلاع در مورد شیوع ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سازمان بهداشت جهانی گفت که برای اولین بار توسط کارشناسان خود در چین نسبت به شیوع ویروس کرونا آگاه شده است.

موضع سازمان بهداشت جهانی درباره اطلاع در مورد شیوع ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آوای چکاوک به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان بهداشت دنیای در تازه ترین موضع گیری خود اعلام نموده است که برای اولین بار توسط دفتر این سازمان در چین نسبت به شیوع ویروس کرونا آگاه شده است، نه دولت چین.

آمریکا که بزرگترین منتقد سازمان بهداشت دنیای است و تهدید نموده که همکاری خود با این نهاد را متوقف خواهد نمود، خواهان انجام تحقیقات درباره منشأ ویروس کروناست.

دونالد ترامپ و مایک پامپئو رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا اعلام نموده اند که ممکن است منشأ این ویروس از یک لابراتوار بوده باشد، هرچند هیچ مدرکی برای این ادعای خود ارائه ننموده اند و در سوی مقابل چین به شدت این ادعاها را تکذیب نموده است.

این درحالی است که تدروس آدانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت دنیای در کنفرانس روز دوشنبه هفته گذشته خود گفت که سازمان بهداشت دنیای برای آنالیز منشأ ویروس کرونا هفته آینده تیمی را به چین اعزام خواهد نمود .

از سوی دیگر تدروس اخیراً نسبت به انتها شیوع این ویروس در آینده نزدیک ابراز ناامیدی نموده و گفته که بحران شیوع ویروس کرونا حتی نزدیک به انتها یافتن نیز قرار ندارد.

به گفته رئیس سازمان بهداشت دنیای با گذشت بیش از 6 ماه از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین، تعداد مبتلایان به این ویروس در سراسر دنیا به بیش از 10 میلیون نفر رسیده است و تا به امروز بیش از 500 هزار نفر نیز قربانی شده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "موضع سازمان بهداشت جهانی درباره اطلاع در مورد شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع سازمان بهداشت جهانی درباره اطلاع در مورد شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید