نظامی از محورهای وحدت آفرین است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حکیم نظامی از این که نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می نمایند، گفت.

نظامی از محورهای وحدت آفرین است

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه آدینه(20 اسفند) در آیین بزرگداشت حکیم نظامی که در تالار وحدت برگزار گردید، گفت: امشب در آیین بزرگداشت حکیم نظامی همه علاقه مندان شعر و ادب فارسی جمع هستند و آنان که نیامده اند نیز از رسانه های دیگر بیننده و مخاطب این رویداد هستند.

او بعلاوه اعلام کرد: مفاخر ایران هر کدام سرلوحه ای بزرگ برای این سرزمین پرتمدن هستند و ما خوشبختیم که حکمای اندیشمند، در کشورمان و در دسترس هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که نظامی از مفاخر بزرگ همیشگی ایران است، اظهار کرد: ایران فرهنگی با خط کشی ها از هم جدا نمی گردد. ما به حکیم نظامی به نشانه وحدت همه اقوام فارسی زبان نگاه می کنیم و او نشانه هم گرایی است نه واگرایی. نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می نمایند.

اسماعیلی اضافه کرد: در ابتدای کار دولت مردمی سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کار ما متمرکز بر بزرگداشت نام آوران این سرزمین بود. این نشست ها با برنامه ریزی و اندیشمندی بزرگان، به اجرا درآمده است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر داریم از بزرگان ایران تقدیر کنیم.

او در ادامه با تشکر از همه کسانی که همراهی کردند تا این نشست ها و این آیین به خوبی و عظمت برگزار گردد، پیغام رییس جمهور را خواند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نظامی از محورهای وحدت آفرین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامی از محورهای وحدت آفرین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید