هدیه شایان مصلح به استقلال

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، تاثیرگذاری شایان مصلح در این فصل برای استقلال بیشتر از علی دشتی، مرتضی تبریزی و محمد بلبلی بود این توئیت اشاره طنزآمیزی به نمایش رقت بار شایان بود.

هدیه شایان مصلح به استقلال

وبلاگ آوای چکاوک؛ احسان محمدی- استقلال تهران در جنگ برای کسب سهمیه آسیایی توانست در یک ملاقات حساس با نتیجه 2-1 سپاهان را شکست دهد. شیخ دیاباته از روی نقطه پنالتی گل اول را زد، گل دوم هدیه بود و گل سوم بازی را محمد محبی به ثمر رساند که انگار فقط همان یک لحظه او را دیدیم.

تاثیرگذاری شایان مصلح در این فصل برای استقلال بیشتر از علی دشتی، مرتضی تبریزی و محمد بلبلی بود این توئیت اشاره طنزآمیزی به نمایش رقت بار شایان بود. بازیکنی که زمانی گمان می رفت می تواند نیکبخت واحدیدوم باشد اما انگار فقط حاشیه ها را از او به ارث برده است. بعد از آنکه در توئیتر به خلیفه دوم جسارتی کرد احضار و محروم شد اما گفت عضو توئیتر نیست و بخشیده شد تا به بازی با استقلال برسد.

او در حالیکه استقلال ده نفره بود با دیاباته گلاویز شد و داور یک پنالتی کلیدی را برای آبی ها سوت زد، چند دقیقه بعد سانتر بی خطر محمد دانشگر را توی دروازه پیغام نیازمند جای داد تا یک سه امتیاز شیرین را به فرهاد مجیدی ببخشد.

هر فوتبالیستی روز خوب و بد دارد اما سپاهانی ها که با لشکری مصدوم و محروم به تهران آمده بودند اگر این همه برای بازگشت شایان اصرار نمی کردند شاید الان حالشان بهتر بود. قدیمی ها می گویند هیچ چیز را به زور از خدا نخواهید حالا یک و بندگان خدا هم به آخرش بیفزایید.

خلاصه کردن پیروزی استقلال در اشتباه مصلح یا پنالتی مشکوک جفاست. استقلال اشتهای بیشتری برای پیروزی داشت و سپاهان شبیه یک افعی بدون نیش بود. آنها حتی اگر امیر قلعه نویی را به دلیل بیماری همراه نداشته باشند باز هم باید نشان بدهند یک تیم عظیم هستند. سپاهان تقریباً تا دقیقه 70 بازی در یک خواب خوش تابستانی بود. بی هدف، سردرگم، با تکرار سانترهای کلیشه ای و بی کیفیت از جناحین، دل بستن صرف به استنلی کیروش و ... باعث شد که نشانی از آن طوفان زرد را نبینیم.

رویارویی بازیکنان با تیم سابق همواره جذاب است اما بازیکنان استقلال وقتی به سپاهان می فرایند انگار یک بغض و کینه هم با خودشان همراه می برند. امید نورافکن اگر این همه عصبانی نبود و مربیان سپاهان احتمال اخراجش را نمی دادند در ابتدای نیمه دوم تعویض نمیشد. نمایشش با توپ عالی بود اما با زبان افتضاح! وارد درگیری با وریا غفوری و بازیکنان دیگر شد و با آنکه آرش رضاوند را با زیرکی اخراج کرد اما آنقدر پرخاشگر شده بود که خودش هم بازی را در نیمه دوم از دست داد.

مهدی قائدی بازیکن دیگری است که در آغوش مجیدی اشک ریخت. او که از بهمن سال پیش پیروز به گلزنی نشده است بعد از تعویض گریه کرد. توقف فوتبال، نه فقط تماشاگران را محروم کرد بلکه آن اشتیاق و هنر را انگار در پاهای باشوی فوتبال کُشت. رفتار مجیدی در برخورد با بازیکن جوانش حرفه ای بود. او اندک اندک دارد پخته تر می گردد، گرچه کنار خط طولی مدام با داور بحث کرد یا در انتها بازی رو به دوربین ها هیس نشان داد- احتمالاً در واکنش به آنها که ساعت شنی رفتنش را وارونه نموده بودند- اما یک پیروزی امیدوارکننده به دست آورد.

جدال حساس استقلال- سپاهان اما در جام جذفی است. جایی که بوی افتخار می دهد. آیا سپاهان باز هم این همه بی کیفیت خواهد بود یا انتقام این شکست را می گیرد؟

منبع: عصر ایران

به "هدیه شایان مصلح به استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه شایان مصلح به استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید