چند بار به کرونای اُمیکرون مبتلا می شویم؟

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، تهران (پانا) - یک متخصص بیماری های عفونی گفت اینکه احتمال ابتلای مجدد به اُمیکرون وجود دارد یا نه را گذر زمان نشان خواهد داد، چراکه اولین تجربه در خصوص کرونا و جهش های آن بوده و قابل پیش بینی دقیق نیست ولی در هر صورت، بعد از ابتلا به هرنوع سویه انتظار مصونیت تا چندماه وجود دارد.

چند بار به کرونای اُمیکرون مبتلا می شویم؟

به گزارش ایسنا، سعیده آذری با بیان اینکه در بعضی موارد شدت علائم امیکرون نسبت به سایر سویه های کرونا بیشتر است، اظهار کرد: به صورت بالینی در مورد امیکرون مشاهده کردیم که درگیری ریوی کمتری نسبت به سویه دلتا دارد، هرچند این احتمال صفر نبوده و همچنان شاهد بستری و فوت تعدادی از بیماران مبتلا هستیم.

وی اضافه نمود: البته بعضی دیگر از علائم امیکرون مشابه با سایر سویه ها بوده و حتی با شدت علایم بیشتری نیز مشاهده شده است.

وی بعلاوه در مورد دلایل درگیری بیشتر بچه ها به امیکرون، گفت: در تمام سویه های کرونا شاهد درگیری بچه ها بودیم، ولی امیکرون به علت اینکه سرعت و شدت انتقال بیماری سریعتر و راحت تر بوده و باعث شیوع انفجاری بیماری شده است؛ لذا بین بچه ها نیز افزایش واضح تری در ابتلا وجود دارد.

علائم گوارشی در بچه ها مبتلا به امیکرون زیاد است

آذری در ادامه با اشاره به مهمترین وجه تمایز امیکرون در بچه ها و بزرگسالان اضافه نمود: علایم سویه امیکرون در بین بچه ها و بزرگسالان تقریبا مشابه هم بوده و اغلب به صورت تب، درد عضلانی، گلودرد و سرفه ظاهر می گردد؛ البته علائم گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال در بچه ها بیشتر مشاهده می گردد.

وی با بیان این که درگیری دستگاه تنفسی هم در بچه ها و هم بزرگسالان مشاهده می گردد، توضیح داد: امیکرون با گرفتگی صدا، سرفه های خشک و سوزش راه های هوایی خود را نشان می دهد و در موارد کمتر درگیری ریه ها را نیز داریم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چند بار به کرونای اُمیکرون مبتلا می شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند بار به کرونای اُمیکرون مبتلا می شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید