کدام ایرلاین ها با بیشترین جایگاه خالی پرواز می نمایند؟

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، ایرلاین هایی با بیشترین جایگاه خالی

پرواز با هواپیماهایی که مسافران کمی دارند به نظر عالی و هیجان انگیز است این طور نیست؟ فضا بیشتر است و به خوبی می توانید پاهایتان را کش بدهید، جای بیشتری برای کیف و وسایل خود دارید، مهمانداران توجه بیشتری به شما می نمایند و صدای سرفه و عطسه کمتری از آدم های دورو بر به گوش می رسد. اینکه در هواپیما با جایگاه های خالی روبرو شوید برای شما خوشایند است چون سکوت و آرامش برقراره، می توانید به راحتی بخوابید و حتی اگر خوش شانس باشید به قسمت فرست کلاس هواپیما ارتقاء پیدا کنید! پس شاید در پی ایرلاین هایی باشید که با بیشترین جایگاه های خالی پرواز می نمایند، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا درباره ایرلاین هایی با بیشترین جایگاه خالی بیشتر حرف بزنیم.

کدام ایرلاین ها با بیشترین جایگاه خالی پرواز می نمایند؟

برای ایرلاین ها جایگاه های خالی بیشتر یعنی عایدی کمتر! اگر تعداد مسافران از یک حد تعیینی کمتر گردد در این صورت ممکنه ایرلاین با پرداخت جریمه روبرو می گردد و در صورت تکرار این فرایند شاید دیگر این ایرلاین نتواند فعالیت کند. مهم نیست چقدر بلیط فروخته می گردد در هر صورت هواپیما باید پرواز کند و این یعنی هزینه سوخت، فرود و حقوق کارکنان همچنان سر جایش است پس هر چه جایگاه های بیشتری پر گردد سود بیشتری نصیب ایرلاین می گردد. از طرفی با به حداکثر رساندن تعداد مسافران، ایرلاین ها می توانند تاثیر مخرب بر روی محیط اطراف را هم کاهش دهند. وقتی حرف از جایگاه های خالی می گردد کدام ایرلاین ها در بالای فهرست قرار می گیرند؟

در سال 2016 دو کوله گرد بریتانیایی که از کرابی تایلند راهی پنانگ مالزی بودند تنها دو مسافر خوش شانس هواپیما بودند. یکی از آن ها می گوید: همین که برای چک این پاسپورت خود را ارائه دادم شوکه شدم: فقط من و دوستم مسافر هواپیما بودیم، پروازی کاملا اختصاصی که یکی از برترین پروازهایی بود که تا به حال تجربه نموده بودم، حتی خدمه پرواز هم کمی دست پاچه به نظر می آمدند چون آن ها هم اولین بار بود که با این اتفاق روبرو می شدند.

بیشترین تعداد جایگاه های پر: ایرلاین Ryanair

این ایرلاین ایرلندی با همه کم و کاستی هایش کاملا کارآمد است. تعداد مسافران این ایرلاین حسادت همه جهان را برانگیخته به طوری که در 7 ماه اول سال 2017 حدود 94.7 درصد از جایگاه های این ایرلاین پر شده البته این درصد در ماه های اوج سفر یعنی فروردین تا شهریور به 96 درصد رسیده است. هر کدام از هواپیماهای این ایرلاین 189 جایگاه دارند و با توجه به این درصدها در هر پرواز فقط 7 تا 8 بلیط فروخته نشده است. این تعداد مسافر باعث شد تا این ایرلاین در سال به 1.4 میلیارد پوند عایدی برسد در حالی که امریکن ایرلاینز که بزرگ ترین ایرلاین جهانست با حدود 80 میلیون مسافر بیشتر، فقط 82.6 درصد از جایگاه هایش پر می گردد و در سال 2017 به عایدی 1.38 میلیارد پوند رسیده.

البته ایرلاین Ryanair رقبای سرستی هم دارد که آن ها هم در ردیف ایرلاین های مقرون به صرفه قیمتند. EasyJet در سال گذشته 92.1 درصد از جایگاه هایش پر شد و ایرلاین Jet2 هم 93.2 درصد. این نتایج نشان می دهد که ایرلاین هایی که بلیط های مقرون به صرفه تری می فروشند برای عایدی کافی و ادامه فعالیت باید تعداد مسافران خود را بیشتر نمایند.

میانه جهانی رو به رشد

نرخ میانه جهانی سالیانه نشان می دهد که هر سال تعداد بیشتری از جایگاه هواپیماها پر می گردد. در سال 2017 تعداد جایگاه پرشده هواپیما ها 81.4 درصد بود در حالی که در سال 2016 ، 79.6 درصد. همه این ها نشان می دهد که مسافران برای سفرهای هوایی تمایل بیشتری به ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت دارند و امروز دیگر ایرلاین ها در پیش بینی فروش و زمان بندی پرواز هوشمندانه تر عمل می نمایند. به نظر می آید در حالی که مسافرت های هوایی (منبع اصلی انتشار گاز دی اکسید کربن) روز به روز در حال افزایش است ولی حداقل توانسته بازدهی بیشتری داشته باشد.

از هر کسی که درباره شرایط پرواز بپرسید مطمئنا به شما جواب می دهد که در گذشته با جایگاه های بزرگ و فضای خالی بیشتر، سفرهای هوایی تجربه لوکس تری بود. اینکه امروز جای پا در هواپیماها کمتر شده واقعیتی محض است، در تحقیقات سال 2016 تعیین شد که در 4 تا از بزرگ ترین ایرلاین های آمریکا فاصله بین دو جایگاه از 31 تا 36 سانتی متر به 30 تا 33 سانتی متر کاهش پیدا نموده است. از طرفی عرض جایگاه ها هم از 19 و 20 به 17 تا 18.5 سانتی متر رسیده است. این یعنی هواپیما ها می خواهند با کوچک کردن جایگاه ها مسافران بیشتری را در خود جای دهند. این نکته که حدود 11.4 درصد از هواپیماها کاملا پر هستند نشان می دهد که مسافران پرواز راحتی را تجربه نمی نمایند.

بیشترین جایگاه خالی: ایرلاین فلای بی

در بین بزرگ ترین ایرلاین های فعال در بریتانیا از نظر تعداد جایگاه های های خالی، فلای بی بدترین شرایط را دارد به طوری که در ماه های فروردین تا شهریور یعنی اوج سفر فقط 76 درصد از جایگاه هایش پر می گردد. یکی از متداول ترین هواپیماهای این ایرلاین Bombardier Dash 8 است که 78 جایگاه دارد و 19 تا از این جایگاه هایش در هر سفر خالی می مانند.

ایرلاین های دیگری که بیشترین جایگاه های خالی را دارند:

  • آسترین: 76.8 درصد از جایگاه هایش پر می گردد.
  • امارات: 77.2 درصد از جایگاه هایش پر می گردد.
  • ویرجین آتلانتیک: 78.8 درصد از جایگاه هایش پر می گردد.

شرایط ایرلاین هایی که تعداد زیادی جایگاه خالی دارند

آیا تعداد زیاد جایگاه های خالی برای ایرلاین ها شکست محسوب می گردد؟ لزوما نه! مثلا ایرلاین امارات با 77.2 درصد جایگاه های پر شده، از میانه جهانی (81.4 درصد) پایین تر است اما همچنان سود سرشاری نصیب این ایرلاین می گردد.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "کدام ایرلاین ها با بیشترین جایگاه خالی پرواز می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ایرلاین ها با بیشترین جایگاه خالی پرواز می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید