ارتباط رازیانه و قاعدگی برای برطرف مسائل زنان

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، رازیانه گیاهی معطر و حاوی هورمون های زنانه یا استروژن است.همین ویژگی باعث ارتباط نزدیک رازیانه و قاعدگی برای درمان قاعدگی های نامنظم شده است

ارتباط رازیانه و قاعدگی برای برطرف مسائل زنان

سرویس سلامت - بسیاری از افراد به جای مصرف داروهای شیمیایی به طب سنتی رو می آورند. تقریبا برای تمامی امراض طب سنتی حرفی برای گفتن دارد. در این مقاله قصد داریم یکی از گیاهان بسیار مفید در درمان اختلالات قاعدگی زنان یعنی رازیانه را معرفی کنیم. رازیانه گیاهی با طبیعت گرم و خشک است و با رفع رطوبت بدن زنان شرایط هورمونی آنان را تنظیم می نماید. علاوه بر مفید بودن این گیاه برای خانم ها به صورت کلی خواص بسیار زیاد دیگری هم دارد. برای آشنایی بیشتر با این گیاه تا سرانجام با ما همراه باشید.

رازیانه چیست؟

رازیانه گیاهی است معطر ، علفی و دوساله که ارتفاع آن تا 2 متر می رسد. برگ های آن نازک و نخی مانند شوید است. گل های این گیاه زرد و بصورت خوشه در سرانجامی ساقه ظاهر می گردد و به دو صورت وحشی و زراعی در ایران دیده می گردد. به طور کلی تمام قسمت های این گیاه خاصیت درمانی دارد. رازیانه به عنوان گیاهی مملو از هورمون های زنانه یا همان استروژن شناخته شده است. همین امر باعث ارتباط نزدیک رازیانه و قاعدگی و مسائل مربوط به آن شده است. در طب سنتی ایران، از آن به گیاه ضد بلغم و صفرا یاد می گردد. چون گیاه بسیار گرمی است. اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره مند شوید، باید آن را با ماده ای مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند و بهترین گزینه ما برای همراهی با آن سکنجبین و عسل است.طرز تهیه دمنوش رازیانه و معرفی خواص رازیانه

خواص کلی رازیانه

رازیانه گیاهی معطر و خوشمزه می باشد که دارای استفاده های متعدد در آشپزی و به همان اندازه دارای خاصیت دارویی می باشد. اگر در حال حاضر این گیاه خوشبو و خوش طعم در ادویه های آشپزخانه شما قرار ندارد، قطعا بعد از مطالعه خواص این گیاه آن را در لیست خرید خود و به عنوان جزئی اصلی در آشپزی قرار خواهید داد. بعضی از مهم ترین خواص آن عبارتند از:
  • خوشبو کننده دهان
  • افزایش اشتها
  • ضد نفخ بودن
  • ضد انقباض و تشنج
  • خلط آور
  • ادرارآور
  • زیادکننده قاعدگی
  • تصفیه کننده
  • ضد سرطان
  • موثر در کاهش وزن
  • پیشگیری از بیماری های قلبی و تنفسی
  • تقویت بینایی
  • تقویت حافظه و عملکرد مغز
  • پیشگیری و بهبود افسردگی
  • زیبایی و تقویت پوست و مو

توجه: مصرف زیاد رازیانه برای آقایان توصیه نمی گردد، زیرا ممکن است کاهش میل جنسی را به دنبال داشته باشد.

خواص عرق رازیانه در سلامت بدن

درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه

رازیانه و قاعدگی

در حال حاضر به دلیل تغییر سبک تغذیه و رفتن به سمت تغذیه غربی، زنان کشورمان از مسائل بسیاری رنج می برند که از آن جمله می توان به دردهای دوران قاعدگی، بی نظمی های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی اشاره نمود. در چنین شرایطی مصرف گیاهان دارویی مانند رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، این دردها را بر طرف می نماید و معمولا با تنظیم هورمون های زنانه و بهبود شرایط زنانه همراه خواهد بود. درواقع رازیانه حاوی استروژن گیاهی است که همان هورمون زنانه محسوب می گردد، بنابراین مصرف آن در اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا بعضی اختلالات تخمدان مفید است و باعث برقراری قاعدگی می گردد. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است. همچنین به دلیل اثر ضد اسپاسم آن در کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارشی نیز می تواند استفاده گردد. بعضی مطالعات نشان دهنده تاثیر رازیانه در افزایش ترشح شیر مادر است.

رازیانه و درمان ناباروری

علاوه بر ارتباط بین رازیانه و قاعدگی از این گیاه در رفع مسائل مربوط به باروری هم استفاده می گردد. بنابراین می توان گفت با رعایت دستور کامل دستورات مربوط به سلامت، عدم استحمام و شست و شوی دستگاه تناسلی در دوران عادت ماهانه و مصرف رازیانه، بسیاری از مسائل ناباروری را حل نموده و از بروز کیست تخمدان، کیست پستان، تنبلی تخمدان و ناباروری ناشی از تنبلی تخمدان جلوگیری کرد.

علاوه بر این رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و سرطان دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می گردد.

توجه: مصرف زیاد آن ممکن است باعث بروز حساسیت گردد.

عوارض احتمالی مصرف رازیانه

در موارد معدودی ممکن است مصرف آن به میزان بالا موجب بدتر شدن نظم دوران قاعدگی گردد که در این حالت ضروری است بیمار ابتدا با زیاد کردن و سپس با کم کردن میزان رازیانه به تدریج شرایط مطلوب را بدست آورد.

نحوه مصرف

استفاده از رازیانه به صورت دمنوش که میزان و نحوه تهیه آن مانند چای معمولی است بسیار به صرفه است، در واقع تهیه دمنوش رازیانه و مصرف آن مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می یابد. همچنین مصرف رازیانه با این روش می تواند مشکل بسیار شایع عادت ماهانه های دردناک را رفع کند.

منبع: setare.com

به "ارتباط رازیانه و قاعدگی برای برطرف مسائل زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط رازیانه و قاعدگی برای برطرف مسائل زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید