انیمیشن افسون؛ شرح تمام جزئیات ظریف و رازها از زبان کارگردان های فیلم

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، انیمیشن افسون دیزنی پر از جزئیات کوچک و ویژگی های خاصی است که می توانند به راحتی نادیده گرفته شوند. با این حال، کارگردانان این انیمیشن با سخاوت هر چه تمام تر، بسیاری از تئوری های هواداران فیلم را تایید کرده و یا بعضی از آن ها را رد کرده اند.

انیمیشن افسون؛ شرح تمام جزئیات ظریف و رازها از زبان کارگردان های فیلم

این انیمیشن کلمبیایی که به کارگردانی جرد بوش، بایرون هاوارد و کریس کاسترو اسمیت ساخته شده و موسیقی آن نیز به وسیله لین مانوئل میراندا، خلق شده از وجود شخصیت های دوست داشتنی و داستان بی نظیری بهره می برد که حول و حوش مسائلی نظیر آسیب های بین نسلی جریان دارد. اما مخاطبان دریافته اند که با هر بار تماشای انیمیشن، پی به جزئیات بیشتر و بیشتری می برند و کارگردانان نیز با روی باز بعضی از نظریه ها را پذیرفته و بعضی را رد کرده اند.

افسون به روایت داستان باورنکردنی ای در رابطه با خانواده مادریگال می پردازد. خانواده ای مادر سالار که معجزه ای برایشان رخ داده است. در حقیقت جادوی شمع کنار پنجره، سبب شده آن ها خانه ای جادویی داشته باشند که تمام نیازهایشان را برآورده می نماید. معمولا در سن پنج سالگی، به هر یک از اعضای خانواده مادریگال موهبت خاصی داده می شود. این موهبت، قدرتی جادویی است که به واسطه معجزه به آن ها اعطا می شود. اما وقتی که میرابل در جشن تولد پنجم سالگی اش از دریافت این موهبت محروم می شود، حس می نماید که با بقیه اعضای خانواده اش فرق دارد. با تمام این ها، وقتی که جادوی خانوادگی شان رو به افول می گذارد این وظیفه میراندا است که خودش و خانواده اش را نجات دهد.

انیمیشن افسون از زمان انتشارش در نوامبر 2021 به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. انتشار این فیلم در دیزنی پلاس نه تنها محبوبیت آن را بیشتر کرد بلکه به تک آهنگ این انیمیشن، تحت عنوان ما در خصوص برونو صحبت نمی کنیم اجازه داد تا در صدر جدول قرار بگیرد. این انیمیشن در تیک تاک نیز به شدت محبوب شد و عشق بی پایانی را از جانب بسیاری از مخاطبینش دریافت نمود.

پدرو در روزی که سه قلوها متولد شدند درگذشت

مرگ ابولو پدرو مادریگال در انیمیشن افسون اتفاقی است که سبب شد این معجزه خانوادگی شروع شود. در حالی که گفته می شود پدرو زمانی فوت کرد که سه قلوها خیلی کوچک بودند، بوش در توییتی به این موضوع اشاره نمود که مرگ او بیشتر از آنچه تصورش را بکنید دل خراش بود. زیرا روزی که پدرو جان خود را برای نجات خانواده اش فدا کرد، همان روزی بود که سه قلوهایشان به جهان آمدند.

اطلاعات جعلی دولورس در خصوص ایزابلا

قبل از نامزدی ایزابلا، خانواده دور میز جمع شده اند و در خصوص ازدواج او با هم صحبت کردند. با این حال، گویا اطلاعاتی که دولورس ارائه کرد آن قدرها هم حقیقت نداشتند. دولورس با استفاده از قدرتش به ایزابلا می گوید که ماریانو می خواهد آن شب از او خواستگاری کند و او پنج فرزند از ایزابلا می خواهد که همین امر باعث شد ایزابلا وحشت کند. با این حال، بوش نظریه هواداران را در این مورد که دولورس دروغ می گفته تایید کرد. نگاه های او نشان می دادند که شاید همه و یا بخشی از اطلاعاتی که ارائه کرده بود اشتباه بودند. به نظر می رسد حسادت دولورس باعث شد که او به ایزابلا دروغ بگوید.

سن، تولد و قد میرابل

از آنجایی که هواداران میرابل دوست دارند اطلاعات بیشتری در خصوص کاراکتر مورد علاقه شان داشته باشند، جرد بوش اطلاعات بیشتری را درباره قهرمان محبوب آن ها ارائه کرده است. میرابل 15 ساله کوچک ترین خواهر است (ایزابلا 21 ساله و لوئیزا 19 ساله هستند). او در 6 مارس متولد شده و قدش هم فقط 2/5 اینچ است. از طرف دیگر، مادرش بزرگ ترین خواهر در میان سه قلو ها است و پس از آن پپا و سپس برونو قرار دارند.

شمع معجزه، همان شمع عروسی ابولا و پدرو است

شمع معجزه ای که برای خانواده مادریگال خانه ای جادویی فراهم کرده، از زمانی که چند دهه پیش به هر کدام از آن ها قدرتی داده تا به امروز، روشن بوده است. با این حال، بوش بیان داشته که شمع معجزه همان شمع عروسی آلما و پدرو است. این موضوع سبب می شود که شمع اهمیت بیشتری پیدا کند و در عین حال به مخاطب نشان می دهد که چگونه عشق پدرو توانست معجزه ای را در این شمع ایجاد کند که سبب تشکیل خانواده آن ها شد.

آگوستین در ما درباره برونو صحبت نمی کنیم، با بقیه همخوانی نمی نماید

آهنگ ما درباره برونو صحبت نمی کنیم، در رابطه با ویژگی های بسیاری از کاراکترها به جز برونو مطالب زیادی را آشکار می نماید. در حالی که بقیه اعضای خانواده با هم آواز می خوانند و می رقصند، آگوستین را می توان مشاهده نمود که در گوشه ای می رقصد اما آواز نمی خواند. بوش بیان داشت که تنها کسانی که میرابل از آن ها در خصوص برونو سوال کرده بود در این صحنه آواز می خوانند. آگوستین دوست دارد جزو خانواده مادریگال باشد و از دخترش حمایت کند و کوشش خودش را هم کرد.

لباس های آگوستین نشان دهنده دختران او هستند

آگوستین مانند کوهی تکیه گاه دخترانش است و این ویژگی را می توان در همه چیزهایی که به او مربوط هستند حتی لباس هایش مشاهده نمود. بوش راز مربوط به ظاهر آگوستین را در توییترش برملا کرد و به گلی که بر روی جلیقه اش نماد ایزابلا بود و نقش هایی روی هر یک از جوراب هایش که نمادی از لوئیزا و میرابل بودند اشاره نمود.

اولین تیزر افسون به بینش برونو اشاره نمود

بوش بیان داشته که یکی از سکانس های مورد علاقه اش در این انیمیشن همان سکانس شروعین است. در اولین تیزر افسون هواداران می توانند نور سبز رنگی را مشاهده نمایند که از پنجره برج برونو به بیرون می ریزد و هوشمندانه به نقش او در این انیمیشن اشاره دارد.

مادریگال ها هرگز روستای خود را ترک نکردند

موهبت هایی که به خانواده مادریگال داده شده به آن ها یاری کرده تا از کازیتا و روستای اطراف آن محافظت نمایند. با این حال، وقتی یکی از هواداران از بوش سوال کرد که آیا موهبت های آن ها در خارج از روستایشان هم کاربردی دارد یا خیر، بوش اعتراف کرد که این خانواده در این مورد هیچ اطلاعاتی ندارند زیرا آن ها هرگز سعی نکردند روستای خود را ترک نمایند.

اتاق ابولا در کازیتا کپی خانه گمشده اوست

هنگامی که هر یک از اعضای خانواده موهبت خود را دریافت می نمایند، کازیتا اتاقی را به آن ها می دهد که نشان دهنده توانایی هایشان است. جنگل آنتونیو برای حیواناتش مکان مناسبی را فراهم می نماید، اتاق برونو به او فضایی برای دریافت بینش های خیالی اش می دهد و اتاق ایزابلا نیز زیبا و مناسب است. با این حال، اتاق ابولا مجذوب کننده ترین اتاق خانه است چراکه از خانه ای که آلما و پدرو مجبور به ترک آن شدند، الگوبرداری شده است.

کامیلو موهبت های خانواده اش را دریافت نمی نماید

هنگامی که موهبت کامیلو که همان تغییر شکل بود به او ارائه شد، هواداران این نظریه را ارائه کردند که او با تغییر شکل می تواند موهبت های سایر اعضا را داشته باشد. بوش به سرعت وارد عمل شد و این نظریه را رد کرد و اعلام کرد که تغییر شکل کامیلو شامل کسب قدرت سایر اعضای خانواده نیست. با این حال، او می تواند قدرت طبیعی لوئیزا را زمانی که خود را به شکل او درآورده داشته باشد. حتی در یکی از سکانس ها کامیلو خودش را برای 24 ساعت به شکل دیگری دراورد و در نتیجه خانواده اش او را نشناختند و وقتی که جادو از بین رفت به شکل اولش بازگشت.

هدایای مادریگال بر اساس شخصیت افراد خانواده است

افسانه موجود در خصوص موهبت های خانواده مادریگال بسیار مجذوب کننده است، بنابراین جای تعجبی وجود ندارد که بسیاری از هواداران تئوری های جالبی را در این خصوص مطرح کرده اند. بسیاری از هواداران، تئوری هایی را در رابطه با نحوه انتخاب هدایا مطرح کردند که نشان می دهند انتخاب این موهبت ها به هیچ وجه تصادفی نیست. جرد بوش نیز اذعان داشت که انتخاب این موهبت ها اصلا تصادفی نیست و آن ها بر اساس ویژگی های شخصیتی و توانایی های ذاتی هر یک از اعضا به آن ها داده می شوند.

در یکی از سکانس ها، کامیلو به موآنا اشاره می نماید

در یکی از سکانس های انیمیشن افسون، کامیلو با ظرافت به مائویی از موانا اشاره می نماید. زمانی که کامیلو سعی کرد به دولورس تبدیل شود تا دومین وعده غذایش را بخورد، پس از اینکه دستگیر می شود می گوید: حداقل ارزش امتحان کردن را داشت. مائویی هم پس از پرتاب شدن به درون اقیانوس همین جمله را بر زبان آورد. در حالی که بوش ادعا می نماید که آن ها سعی کرده اند از ارجاع به دیگر انیمیشن های دیزنی خودداری نمایند، در اینجا گویی یکی از دیالوگ ها از انیمیشن موآنا برداشته شده است.

در انتظار معجزه از لحاظ ریتم با دیگر آهنگ ها فرق دارد

آهنگ افسون، تحت عنوان در انتظار یک معجزه، یکی از آهنگ های احساسی میرابل است که وقتی احساس می نماید از خانواده اش جدا شده است آن را بر زبان می آورد. این موضوع در تک تک کلمات آهنگ به وضوح نشان داده شده و حتی تمپوی آهنگ نیز با بقیه آلبوم فرق دارد و نشان می دهد که میرابل چقدر از خانواده اش دور افتاده است. کارگردان، بایرون هاوارد در مصاحبه ای اعلام کرد که تمپوی آهنگ نشان دهنده احساسی است که سرتا پای میرابل را فرا گرفته است.

میرابل جادوی خود را پس نزد

تنها تئوری رایج موجود درباره عدم ارائه موهبتی به میرابل به مراسم اعطای موهبت به او بازمی شود: پس از لمس شمع معجزه، میرابل قبل از لمس دستگیره در دستش را با دامنش پاک می نماید. بسیاری از هواداران بیان داشتند که شاید همین حرکت او باعث شد که معجزه از روی شمع معجزه پاک شود و او نتواند موهبتش را دریافت کند اما بوش برای رد این نظریه وارد عمل شد. کارگردان، این عمل را یک عادت عصبی کوچک دانست و گفت که عدم دریافت موهبت هیچ ربطی به این واکنش میرابل نداشته است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "انیمیشن افسون؛ شرح تمام جزئیات ظریف و رازها از زبان کارگردان های فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن افسون؛ شرح تمام جزئیات ظریف و رازها از زبان کارگردان های فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید