فراوری میگوی گیاهی با استفاده از جلبک

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، ریزجلبک های غنی از پروتئین در حال حاضر به عنوان جایگزینی برای خوراک ماهی در فرآیند آبزی پروری مورد استفاده قرار می گیرند. اکنون دانشمندان پا را فراتر گذاشته اند و در پی استفاده از ارگانیسم های گیاه مانند برای جایگزین کردن میگوهای مورد مصرف انسان ها هستند.

فراوری میگوی گیاهی با استفاده از جلبک

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک , ایسنا به نقل از نیواطلس گزارش داده، اگرچه میگوها را می توان پرورش داد، اما بیشتر آنها هنوز در طبیعت به وسیله تراول کشتی های ماهیگیری که تورهای بزرگ را به آب می اندازند، صید می شوند. بنابراین، مانند سایر انواع ماهیگیری های تجاری، امکان صید بی رویه و صید تصادفی گونه هایی که مورد احتیاج نیستند نیز وجود دارد.

دکتر لوکاس بوکر (Lukas Böcker) و دکتر سورین ادر (Severin Eder) در مؤسسه تحقیقاتی مؤسسه فناوری فدرال زوریخ که در پی جایگزینی سازگارتر با محیط زیست برای میگو هستند، به آنالیز جلبک های کوچک پرداختند. ارگانیسم های میکروسکوپی نه تنها می توانند به طور پایدار در حوضچه ها یا راکتورهای زیستی کشت شوند، بلکه منبع خوبی از پروتئین های مختلف، چربی های غیراشباع، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

دانشمندان به منظور شبیه سازی طعم و ارزش غذایی میگوهای واقعی، در حال ترکیب نوع خاصی از ریزجلبک ها با سایر منابع پروتئینی گیاهی مانند سویا و آرد نخود هستند. این مخلوط به وسیله یک نازل تخصصی خارج می گردد تا ترکیبات را به شکل میگوهای واقعی درآورد. ظاهر و مزه نسخه فعلی میگوهای مصنوعی کمی شبیه به پاستیل خرسی های ژله ای و نمکی توصیف شده است.

محققان بر این باورند که با آزمایش سایر روش های فرآوری، به زودی می توانند طعم و بافت محصول اصلی را بهتر نمایند. در واقع آن ها امیدوارند تا خاتمه سال یک محصول قابل فروش بسازند. محصولات دیگری مانند خرچنگ مبتنی بر ریزجلبک و گوشت صدف نیز می توانند محصولات آینده باشند.

دکتر ادر می گوید: با فناوری و پلتفرمی که توسعه داده ایم، نه تنها می توان به طعم و بافت اصیلِ محصول مبتنی بر ریزجلبک ها دست یافت، بلکه می توان فواید تغذیه ای را که با مصرف ماهی و غذاهای دریایی به دست می آید، ایجاد کرد.

منبع: خبرکانادا

به "فراوری میگوی گیاهی با استفاده از جلبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری میگوی گیاهی با استفاده از جلبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید