راهبردهای وزارت صمت برای تحقق هدف گذاری صحیح صادراتی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، فاطمی امین گفت: همیشه همراهی بین وزارت صمت با گمرک، سازمان توسعه و تجارت و وزارت امور خارجه وجود دارد.

راهبردهای وزارت صمت برای تحقق هدف گذاری صحیح صادراتی

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک؛ رضا فاطمی امین وزیر صمت در سالروز ملی صادرات گفت: چندین تراز برای صادرات وجود دارد، اولین تراز مالی است، اما چندین تراز دیگر مانند اشتغال، فناوری، سرمایه گذاری و انرژی نیز وجود دارد.

او گفت: ارزش صادر کردن تجهیزات پزشکی با صادر کردن فولاد برای کشور فرق دارد. هدف گذاری صادراتی باید صحیح و درست با نگاه به تراز های تجاری انجام گردد. باید در جای مناسب در زنجیره های مالی جهانی قرار بگیریم که این مهم راهبرد اول وزارت صمت است.

وزیر صمت ادامه داد: ایران باید در پی پیدا کردن زنجیره صادراتی و قرار گرفتن در جای درست زنجیره باشد. عمده صادرات ایران دولت با دولت است، اما مستحکم ترین نوع تجارت، تجارت کسب و کار است. ارتباط کسب و کارهای ایرانی باید با کسب و کارهای متناظر خود در دیگر کشورها برقرار گردد، این راهبرد به عنوان راهبرد دوم و مستحکم ترین نوع رابطه مالی است که در مناقشات سیاسی نیز دچار و دستخوش تغییر نمی گردد.

او ادامه داد: ایران باید صادر کننده ماشین آلات باشد و به جای صادرات محصول نهایی پایگاه فراوری در کشورهای هدف ایجاد کنیم. باید قطعات و فناوری های کشورمان را به آنجا منتقل کنیم و صادرکننده ماشین آلات، قطعات و فناوری باشیم. در صنایع غذایی، لوازم خانگی به وسعتی رسیدیم که می توانیم در سایر کشور ها سرمایه گذاری کنیم. ایران باید در سایر کشور ها با برند آن ها به فراوری کالا بپردازند و برای این امر نیاز به پیمان های مذاکراتی است.

فاطمی امین گفت: همراهی بین وزارت صمت، با گمرک، سازمان توسعه و امور خارجه وجود دارد. طرح جامع برای تجارت خارجی کشورمان را آماده می کنیم تا بسیاری از موارد مرتبط نیز مورد حل و فصل قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راهبردهای وزارت صمت برای تحقق هدف گذاری صحیح صادراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهبردهای وزارت صمت برای تحقق هدف گذاری صحیح صادراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید