صالحی امیری: یاری می کنیم قایقرانی به صندلی واقعی اش برسد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، صبح امروز صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه سجادی سرپرست کاروان ایران در بازیهای المپیک توکیو و بهداد سلیمی از مجموعه فدراسیون قایقرانی بازدید کرد.

صالحی امیری: یاری می کنیم قایقرانی به صندلی واقعی اش برسد

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در بازدید صالحی امیری از فدراسیون قایقرانی گفت: کمیته ملی المپیک سال 98 را بیش از نیازمان یاری کرد و بیش از آن نیز نمی توانم چیزی بخواهم. سال 98 اعزام های ضروری انجام شد و نتایج خوبی کسب شد. روئینگ بزرگسالان به آسیا اعزام شد و برای اولین بار همه با مدال برگشتند فقط سرپرست تیم مدال نگرفت و امیدوارم در روئینگ سهمیه المپیک بگیریم. در آبهای آرام هم پیش بینی دو سهمیه داشتیم.

وی ادامه داد: اگر با این فرایند و برنامه پیش برویم، برای 8 تا 12 سال آینده به عنوان یک کارشناس اعلام می کنم که در فینال المپیک می توانستیم حضور داشته باشیم.

وی اضافه نمود: از حالا قول می دهم در بازی های آسیایی چند مدال از 7 مدالی که نقره و برنز بود را با همین کمبودها به طلا تبدیل می کنیم و سبد مدال طلای کاروان ایران را افزایش می دهیم. سالن بدنسازی ما بعد از 10 سال توسط خود بچه ها تمیز شد و آنها با شلنگ سقف سالن را شستند. همچنین دستگاه ها نیز توسط خیرین تامین شد.

سهرابیان در خصوص قایق های موجود در گمرک هم گفت: هنوز این قایق ها بارگیری نشده، ولی طی مکاتبه اعلام کردند که به زودی ارسال می گردد. بعد از آن نگاه ما به گمرک است تا با نگاه ملی به این مسئله نگاه نمایند. 25 هزار دلار را در بحث خرید این قایق ها کمیته به ما یاری کرد. هنوز در داخل نمی توانیم با استانداردهای لازم قایق فراوری کنیم. الان برای فراوری قایق در داخل رقابتی ایجاد شده و تا چند سال آینده قایقی نزدیک به استانداردهای دنیای فراوری می گردد.

نصرالله سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در ادامه بازدید از فدراسیون قایقرانی گفت: در بخش بادبانی فعالیت کمتری داریم، ولی در سایر بخش ها بسیار فعال هستیم. سهرابیان از خانواده قایقرانی است و احاطه کامل دارد و تمام مدت وقت خود را برای این رشته گذاشته است. کمپ های قایقرانی در نقاط مختلف کشور تشکیل و این مقبولیت را دارند که از پتانسیل های بخش خصوصی هم استفاده نمایند.

وی اضافه نمود: این رشته در کشور بسترهای خوبی دارد و اینکه می گویند در دوره بعد بازی های آسیایی مدال خوش رنگ تر می گیریم دور از دسترس نیست و وقتی در آسیا در سطح بالاتری برویم در دنیا نیز می توانیم بدرخشیم.

در ادامه سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران در بازدید از فدراسیون قایقرانی گفت: قایقرانی رشته ای سخت است و دو سال پیش در ماه رمضان بازدیدی داشتیم و متوجه شدم که کار طاقت فرسایی دارند.

وی اضافه نمود: اولین اتفاق خوب در قایقرانی این بود که رئیس فدراسیون جوان و با انگیزه و جنس قایقرانی مسئولیت را قبول کرد. ضمن تشکر از کسانی که از گذشته برای این رشته زحمت کشیدند. این رشته در شمال و جنوب و حوزه خزر و خلیج فارس انگیزه زیادی برای برگزاری اردوها دارد.

صالحی امیری با بیان اینکه تجهیزات این رشته گران قیمت است و باید چند سال یکبار به روز گردد گفت: با پیگیری سهرابیان یاری شد تا بخشی از تجهیزات خریداری گردد و سال جاری هم باید یاری کرد تا برای رویدادهای آسیایی و دنیای آماده شوند. این فدراسیون برنامه 10 ساله دارد و قابل تقدیر است و به دنبال افزایش مدال است.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و کمیته باید حمایت نمایند تا این مجموعه بعد از کرونا به صندلی واقعی خود برگردد. در حال رایزنی دائمی با IOC هستیم تا برنامه ریزی ها برای اردوها صورت گیرد. از تجهیزات آموزشگاه و تجهیزات کمیته به فدراسیون یاری می کنیم در بحث نیازهای ارزی همانند سال گذشته مسئله ای نداشته باشند. ما و وزارت ورزش یاری می کنیم تا در بخش ریالی مسئله ای نداشته باشند. واریز فصل اول بودجه توسط کمیته اجرا شده است.

در ادامه مسئولین کمیته ملی المپیک از بخش های مختلف از جمله پیست کانوپولو که به تازگی بازسازی شده، بازدید کردند. همچنین صالحی امیری و دیگر اعضای کمیته ملی المپیک یادبودی از درگذشتگان و شهدای رشته قایقرانی را در محل مشخص شده نصب کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صالحی امیری: یاری می کنیم قایقرانی به صندلی واقعی اش برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: یاری می کنیم قایقرانی به صندلی واقعی اش برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید