صفر تا صد راه های مهاجرت به تاجیکستان

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، برای مهاجرت به تاجیکستان ضروری است این کشور را بیشتر بشناسید. کشور تاجیکستان یک کشور کوهستانی است و در بخش آسیای میانه قرار گرفته است. پایتخت این کشور شهر زیبای دوشنبه است که مشهور به بازارهای خرید و فضای شهری عظیم است. بیشتر کارخانه ها در این شهر قرار گرفته است. در نظر داشته باشید که تاجیکستان با افغانستان و ازبکستان و قرقیزستان و چین همسایه است. این کشور محصور در خشکی است و مساحتی بالغ بر 143100 کیلومتر مربع دارد.

صفر تا صد راه های مهاجرت به تاجیکستان

تاجیکستان کشوری است که در آن آب و هوای زمستانی و تابستانی را می توانید تجربه کنید. این کشور بهار هایی دل انگیز و زمستانی سخت دارد. مردم این کشور آداب و رسوم خاصی دارند، از جمله مراسم عروسی طولانی که هفت شب و هفت روز به طول می انجامد و همچنین ماه عسل های پس از مراسم ازدواجشان که 40 روز است.

راه های مختلفی برای مهاجرت به تاجیکستان از جمله تحصیل، کار و سرمایه گذاری وجود دارد که به واسطه این روش ها می توانید ابتدا اقامت موقت و سپس اقامت دائم این کشور را بدست آورید. در این مقاله به طور کامل در رابطه با این روش ها شرحاتی خواهیم داد.

چه روش هایی برای مهاجرت به تاجیکستان وجود دارد؟

راه های مختلفی برای دریافت اقامت تاجیکستان از جمله تحصیل، کار و سرمایه گذاری وجود دارد که به واسطه این روش ها می توانید ابتدا اقامت موقت و سپس اقامت دائم این کشور را بدست آورید.

مهاجرت به تاجیکستان به وسیله تحصیل

یکی از روش های اخذ اقامت تاجیکستان، مهاجرت تحصیلی به این کشور است، تحصیل رایگان در این کشور به زبان تاجیکی است و اگر بخواهید به زبان های بین المللی درس بخوانید باید هزینه اندکی را پرداخت کنید.

در نظر داشته باشید که تحصیل در خارج از کشور مستلزم داشتن دانش زبان است. چنانچه به زبان های تاجیکی و روسی تسلط نداشته باشید می توانید دوره های زبان را قبل از آغاز دوره مورد نظر در تاجیکستان بگذرانید.

اقامت به وسیله ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به تاجیکستان، ازدواج است یعنی فردی که تبعه این کشور نیست می تواند با فردی تاجیکی ازدواج کند و اقامت این کشور را دریافت کند، ولی نکات مهمی نیز در این زمینه وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد.

فردی که می خواهد با یک غیر تبعه ازدواج کند باید ثابت کند که توانایی حمایت اقتصادی از همسر خود را دارد و می تواند برای او مسکن تهیه کند، در ضمنًًً باید 11 سال در کشور تاجیکستان زندگی نموده باشد، قابل ذکر است که این دو نفر باید ثابت نمایند که ازدواج آن ها به صورت صوری نبوده و قصد آن ها از ازدواج کاملاً جدی است.

پس باید مکانی برای زندگی مشترک تهیه نمایند و در کنار هم زندگی نمایند از جمله این موارد این است که چه مدتی است که با یکدیگر آشنا شده اند و چه مدت از آشنایی آن ها می گذرد که اگر این موضوع را اثبات نمایند اخذ ویزا به راحتی امکان پذیر است.

اقامت به وسیله کار

نرخ بیکاری در تاجیکستان 2.43 درصد است که با توجه به این آمار، پیدا کردن کار در این کشور چندان سخت نیست. افراد می توانند با توجه به شرایط سنی، میزان تحصیلات، دانش زبان و سوابق کاری خود، به مهاجرت به تاجیکستان و جستجوی کار در در این کشور بپردازند.

البته یافتن کار در تاجیکستان برای مهاجران کار ساده ای نیست. اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید تدریس می تواند شغل مناسبی برایتان باشد. پس اگر می خواهید به آموزش زبان انگلیسی در تاجیکستان بپردازید سعی کنید قبل از ورود به این کشور مدارک بین المللی نظیر TESOL و CELTA را دریافت کنید.

مهاجرت به تاجیکستان به وسیله سرمایه گذاری

افراد می توانند با ارائه یک نقشه تجاری و دریافت موافقت دولت تاجیکستان، در این کشور سرمایه گذاری نمایند. از جمله بیزینس هایی که می تواند در تاجیکستان سودآور باشد می توان به احداث هتل ها و مجتمع های مسکونی، بازسازی کارخانه ها، صنایع غذایی و صنایع دارویی اشاره نمود.

بخش دنیاگردی در تاجیکستان نیز می تواند گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بین المللی باشد، از آنجایی که تاجیکستان در 7 ماه از سال آب و هوای خوبی دارد می تواند مقصد دنیاگردی دنیاگرد های زیادی از سراسر دنیا باشد.

راه های دیگری نیز برای مهاجرت به تاجیکستان از جمله ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی نیز وجود دارد که به اختصار چند خطی را راجع به آن ها شرح خواهیم داد.

اقامت به وسیله پناهندگی

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت تاجیکستان پناهنده شدن به این کشور است اگرچه پناهندگی روش مناسبی برای دریافت اقامت یک کشور نیست و می تواند عواقب غیر قابل جبرانی داشته باشد.

افراد می توانند پس از ورود به تاجیکستان درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت ارائه نمایند و کمیسیون تصمیم گیری به مدت 10 روز کاری به آنالیز ابتدایی درخواست پناهندگی می پردازد و آن را قبول یا رد می نماید.

اگر با درخواست پناهندگی موافقت شود، یک گواهینامه موقت پناهندگی با اعتبار 3 ماهه صادر خواهد شد و ظرف مدت 6 ماه، پرونده مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. در مرحله بعدی شخص باید مصاحبه شود و در این جلسه دلایل قانع نماینده ای ارائه کند که چرا نمی تواند به کشور خود باز شود.

مهاجرت به تاجیکستان به وسیله تولد

فرزندی که پدر یا مادر او تبعه تاجیکستان باشند، صرف نظر از اینکه خود فرزند کجا متولد شده باشد تبعه این کشور خواهد شد. اگر تابعیت پدر و مادر با هم فرق داشته باشد ولی یکی از آنها زمان تولد فرزند تبعه تاجیکستان باشند، اگر فرزندشان از شرایط زیر برخوردار باشد تابعیت تاجیکی دریافت می نماید:

  • در خاک این کشور متولد شده باشد.
  • در خارج از خاک کشور متولد شده باشد و در زمان تولد، پدر و مادرش و یا یکی از آن ها در خاک جمهوری تاجیکستان به صورت دائمی اقامت داشته باشند.
  • اگر تابعیت پدر و مادر متفاوت است ولی یکی از آن ها در زمان تولد فرزند تبعه تاجیکستان بوده باشد و دیگری خارجی باشد و در زمان تولد فرزند هر دوی آن ها در کشور نباشند تابعیت این فرزند که در خارج از خاک است بر اساس توافق نامه ای که بین پدر و مادر نوشته می شود تعیین می شود و در صورتی که 3 ماه بگذرد و پدر و مادر به توافق نرسند و مطابق با قوانین کشوری که فرزند در آن تولد یافته تابعیتی به او داده نشود فرزند تابعیت تاجیکستان را دریافت خواهد نمود.

راه های اخذ پاسپورت پس از مهاجرت به تاجیکستان چگونه است؟

امکان سفر و امنیتی که یک کشور برای اتباع خود ایجاد می نماید، دو عامل تعیین نماینده برای نشان دادن اعتبار پاسپورت یک کشور هست. پاسپورت تاجیکستان رتبه 80 را از لحاظ اعتبار در بین پاسپورت کشورهای دنیا دارد که به واسطه داشتن آن می توانید به 199 کشور دنیا بدون درخواست ویزا سفر کنید. افراد می توانند به وسیله کار، تحصیل و سرمایه گذاری پس از دریافت اقامت دائم خود، در سال های آینده پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تاجیکستان

با استفاده از یکی از راه های گفته شده می توانید برای دریافت اقامت تاجیکستان اقدام کنید. خوشبختانه در ایران این کشور دارای کنسولگری است و با ارائه مدارک زیر می توانید برای دریافت ویزای بلند مدت اقدام کنید.

  • ارائه گذرنامه بیش از 6 ماه اعتبار
  • فرم درخواست ویزای بلند مدت در تاجیکستان
  • پرداخت هزینه ویزا
  • چند قطعه عکس
  • اثبات تمکن اقتصادی برای هزینه زندگی در تاجیکستان
  • مدارک اطلاعاتی مانند گواهی تولد، شناسنامه، گواهی ازدواج و سایر
  • بیمه نامه
  • ارائه گواهی پزشکی و نداشتن سابقه کیفری
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک دیگر با توجه به نوع مهاجرت

مهاجرت به تاجیکستان تاجیکستان چه مزایا و معایبی دارد؟

آب و هوایی پاک، هزینه های زندگی پایین و نداشتن جمعیت زیاد که باعث ترافیک کم در این کشور می شود را می توان از مزایای مهاجرت به تاجیکستان دانست.

هزینه های تحصیل در تاجیکستان نیز پایین است و دانشجویان بین المللی می توانند در بسیاری از رشته هایی که در کشورهای دیگر پر هزینه هستند مثل رشته پزشکی، به راحتی در تاجیکستان تحصیل نمایند.

در عین حال تاجیکستان را نمی توان در زمره کشورهای ثروتمند قرار داد، میزان در آمد در این کشور به نسبت هزینه های زندگی در آن پایین است. باید در نظر داشت که تاجیکستان از لحاظ صنعتی و درآمدی با کشورهای اروپایی پیشرفته قابل مقایسه نیست.

راه های تمدید اقامت در تاجیکستان چگونه است؟

در روش های ذکر شده برای مهاجرت به تاجیکستان اعم از تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می توانید اقامتتان را تمدید کنید به عنوان مثال در روش تحصیلی می توانید پس از خاتمه تحصیل با پیدا کردن کار اقامت خود را تمدید کنید. همچنین در روش کاری می توانید با تمدید قراردادتان و در روش سرمایه گذاری با اثبات سود ده بودن بیزینس خود قراردادتان را تمدید کنید.

اقتصادیات های کشور تاجیکستان

اقتصادیات بر درآمد شرکت 15٪

پیش از مهاجرت به تاجیکستان باید از نرخ اقتصادیات این کشور آگاه باشید. نرخ اقتصادیات بر درآمد شرکت های ملی یا خارجی به نرخ 15٪ از درآمد مشمول اقتصادیات شرکت می شود. این مقررات فقط برای کارآفرینان که به یک سیستم اقتصادیات ساده محدود می شوند، اعمال می شود. البته در سال های اخیر این میزان اقتصادیات دست خوش تغییراتی شده است که در نمودار زیر می بینیم.

اقتصادیات بر درآمد شخصی در مشارکت 13%

پس از مهاجرت به تاجیکستان باید اقتصادیات خود را پرداخت کنید. مشارکتها نهاد های قانونی جداگانه نیستند، بلکه انجمن هایی از شرکا هستند. در مشارکت ها اقتصادیات بر درآمد شرکت منعکس نمیشود، بلکه به اقتصادیات بر درآمد شخصی، با نرخ ثابت 13% وارد می شود.

اقتصادیات بر درآمد کمتر از 10٪

اقتصادیات بر درآمد تاجیکستان به میزان 10 درصد است. معافیت های خاصی به خصوص برای مرحله اولیه کسب و کار و بسته به نوع کسب و کار و حجم سرمایه گذاری داده می شود که متغییر می باشد و باید آنالیز شود.

اقتصادیات بر املاک

اگر با مهاجرت به تاجیکستان صاحب خانه شدید، باید اقتصادیات ملک خود را پرداحت کنید. اقتصادیات بر املاک و مستغلات افراد و اشخاص حقوقی، صاحبان املاک و مستغلات و یا افرادی که از این اموال استفاده می نمایند تعلق می گیرد. اقتصادیات بر خانه ها، آپارتمان ها، کلبه ها، گاراژ ها و سایر ساختمان ها، سازه ها و تسهیلات اعمال می شود. مبنای اقتصادیات، مساحت (متر مربع) کل املاک و مستغلات از قبیل انبار، کلبه، گاراژ و سایر ساختمانها می باشد و فقط اتاق هایی با ارتفاع سقف کمتر از 1.5 متر هستند که از اقتصادیات معاف هستند.

منبع: الی گشت

به "صفر تا صد راه های مهاجرت به تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد راه های مهاجرت به تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید