چگونه با استرس های کار مقابله کنیم؟

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، از استرس های کار رها شوید، اما چگونه؟

آیا می دانید در تازه ترین آماری که منتشر شده است 40 درصد افراد از استرس کاری خود ناآرام هستند و نمی توانند حتی در ساعات غیر کاری هم به آن فکر نکنند و با این اضطراب به صورت شبانه روزی درگیر هستند. می دانید چه روش هایی برای رهایی از این حس دردآور باید به کار برد؟ برای برطرف این مسائل، از پیشنهادهایی که در یک تحقیق 10 ساله روی شش هزار داوطلب انجام گرفته، استفاده می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه با استرس های کار مقابله کنیم؟

کم کردن مراجعاتی که تمرکزتان را به هم می زند

اغلب ما، در طول روز بمباران می شویم! زنگ تلفن، ایمیل، پیغام کوتاه، دستورات و مراجعات مختلف و هزاران چیز دیگر که به راحتی تمرکزتان را کم می نماید. وقتی این مراجعات را کنترل نکنید، نمی توانید روی وظایف تان متمرکز شوید. برای اینکه بتوانید این مراجعات را تحت کنترل خود درآورید اهمیت آنها را تعیین کنید. بسیاری از آنها تکراری یا قابل پیش بینی هستند ولی بسیاری از آنها را باید به عنوان کار خودتان قبول کنید. برای کنترل بخش عمده ای از آنها، می توانید زمان تعیینی را برای مراجعات معلوم قرار دهید. مثلا ساعت خاصی برای همکاران.

تغذیه خوب و خواب مناسب

تغذیه نامناسب استرس را بالا می برد. برترین رژیم غذایی برای کاهش استرس، قند کم و پروتئین بالاست. از طرفی، اگر خواب مناسب ندارید، تمرکزتان نابودشدنی است. نداشتن خواب کافی، تاثیر چشم گیری بر عملکرد بدن دارد. یکی از مسائل رایج در خواب شب، فکر کردن به امور روزانه است. سعی کنید هنگام خواب فکر خود را خالی کنید.

برنامه ریزی برای انرژی و استراحتتان

اغلب افراد فشار کاری خود را بالا برده و تمام 8 یا حتی 10 ساعت را به سختی کار می نمایند. این روش کارآیی شما را کم می نماید، استرس را افزایش داده و یک فرد خسته را تحویل خانواده می دهد! برای استراحت خود برنامه ریزی کنید. برای قدم زدن و هواخوری وقت بگذارید. به ازای هر 90 دقیقه تمرکز، حتما یک زمان استراحت برای خود قرار دهید. به این ترتیب انرژی شما دوباره برمی گردد.

در دست گرفتن کنترل اوضاع

یکی از مواقعی که استرس دارید، زمان هایی است که کنترل اوضاع از دست شما خارج شده است. افزایش ترشح هورمون های استرس، اعتماد به نفس شما را کم نموده و تمرکزتان را کاهش می دهد. برای اینکه از حالت تعادل خود خارج نشوید به محض رسیدن به مشکل، اول شرایط خود را تحت آنالیز قرار دهید. چه مواردی در اختیار شماست و در چه مواردی کاری از دستتان ساخته نیست. سعی کنید خودتان تصمیم گیرنده باشید تا دیگران. به این ترتیب راحت تر بر اوضاع مسلط می شوید. نفس عمیق بکشید.

آرامش تان را به سرعت به دست آورید

وقتی عصبانی هستید، انگار نیرویی در شما وجود دارد که دوست دارد بدون کوچک ترین درنگی واکنش نشان دهد. ولی به جای واکنش سریع- که اغلب با زیاده روی همراه است- از تکنیک تنفس سرد بهره ببرید. هوا را از راه دهان به داخل بکشید و به آرامی از راه بینی خارج کنید. روی زبان شما احساس خنک و خشکی پدیدار می گردد. این کار مانند آب سردی روی آتش درونتان شما را آرام می نماید و به شما فرصت می دهد تا در فرصت بهتری تصمیم گیری درستی داشته باشید.

مراقب تاثیر گرفتن از دیگران باشید

هر چقدر که شما بر خودتان تمرکز و کنترل داشته باشید، نمی توانید تمام اطراف خود را از استرس خالی نگه دارید. در یک حالت آرام، یک کارمند می تواند شما را با یک جمله بد و حتی یک لحن بد مورد آزار قرار دهد. یکی از راه چاره هایی که در این موارد می تواند موثر باشد، صراحت است. شما می توانید به فرد خاطی تذکر دهید که لحن تند و انتقادی او موجب ناراحتی دیگران و ایجاد جو نامناسب کاری می گردد. اول شرایط را به دست بگیرید، پس از آن آغاز به حل مشکل کنید.

کنترل خود را به دست گیرید

روزانه 60 هزار جریان فکری از فکر هر شخص رد می گردد. اگر افکار منفی شما به دیگر افکارتان غالب گردد، مانند یک عامل خارجی که به شما استرس وارد می نماید، شما را آزار می دهد. چاره چیست؟ به سادگی می توانید احساس خود را کنترل کنید. به جای نگرش شدید و انتقادی، سعی کنید به خودتان انرژی مثبت دهید. افکار مثبت و تشویق نماینده هم به شما انگیزه رسیدن به هدفتان را داده و هم به شما این توانایی را می دهد که به دیگران نیز تفکر مثبت بدهید.

دست از ایجاد استرس، آن هم به دست خودتان بردارید

یکی از مواردی که ایجاد نماینده استرس است، توجه به این نکته است که دیگران درباره شما چه تفکری دارند. این خصلت به شدت بر اعتماد به نفس شما تاثیرگذار است. اگر شما خودتان را در نظر دیگران بیابید، نمی توانید به خودتان مسلط شوید. به جای اینکه روی نظر دیگران تمرکز کنید، همان انرژی را برای تمرکز روی کارتان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "چگونه با استرس های کار مقابله کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با استرس های کار مقابله کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید