کاوشگر مکعبی برای اعزام به ماه آماده می گردد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، محققان مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در حال آزمایش بعضی از فناوری ­های بسیار جذاب و جدید هستند که به زودی در ماه مستقر خواهد شد.

کاوشگر مکعبی برای اعزام به ماه آماده می گردد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک و به نقل از ایسنا، این کاوشگر رباتیک موسوم به CubeRover به معنی کاوشگر مکعبی دارای چهار چرخ است و بیش از 150 آزمایش حرکتی را در محیط­ هایی که شبیه به سطح ماه هستند، پشت سر می­ گذارد.

این ربات، اختراع شرکت فناوری نجوم پیتسبورگ با همکاری تیم Kennedys Swamp Works است. این تیم­ ها همچنین در حال آنالیز توانایی مانور این ربات و نحوه عملکرد حسگر، موتور و سیستم­ های قدرت آن در یک محیط شبیه به ماه هستند.

مایک پروونزو از پیتسبورگ می گوید: این ربات­ ها سبک هستند و تنها حدود 9 پوند(چهار کیلوگرم) وزن دارند و هزینه­ های استقرار و توسعه آنها نسبتاً پایین است. این فناوری به طور چشمگیری هزینه پرواز فضایی را کاهش می­ دهد و کاوشگرهای مکعبی را به بسترهایی عالی برای مأموریت­ های نمایش فناوری تبدیل می­ کند.

کاوشگر مکعبی ناسا بیش از 150 آزمایش تحرک را برای بازدید از ماه انجام می­ دهد.

محققان بیش از 10 سال است که روی این کاوشگر کار می­ نمایند. ربات­ هایی به اندازه جعبه کفش که به زودی نشان می­ دهند که چگونه می­ توان از یک منبع تغذیه متمرکز در یک محیط سنگی شارژ شد، ابزار خود را ترمیم کرد و یک شبکه زیرساخت ارتباطی محلی ایجاد کرد.

جیم مانتوانی مسئول پروژه CubeRover در مرکز کندی گفت: ارائه پشتیبانی لجستیکی برای آزمایش این کاوشگر بسیار هیجان انگیز است. دیدن همکاری ناسا با مشاغل و شرکت­ های کوچک برای یاری به رشد فناوری­ های فضایی همواره دیدنی و عالی است و من مشتاقانه منتظر دیدن کاوشگرهای تجاری روی ماه هستم.

برنامه آرتمیس ناسا شاهد این خواهد بود که ناسا از سال 2021 چندین آزمایش علمی و فناوری را به ماه ارسال می­ کند. ناسا همچنین با 14 شرکت قرارداد منعقد نموده است تا به وسیله ابتکاری موسوم به خدمات بار تجاری ماه(CLPS) تحویل ربات­ ها به ماه را برای ناسا فراهم نمایند.

این تحویل­ ها شامل ارسال کاوشگرهای کوچکی مانند CubeRover به سطح ماه است. این برنامه با این کاوشگرهای کوچک آغاز به کار می­ کند، اما کار خود را برای ارسال محموله های عظیم تر با ربات های عظیم تر ادامه می دهد.

منبع: جام جم آنلاین

به "کاوشگر مکعبی برای اعزام به ماه آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر مکعبی برای اعزام به ماه آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید