اگر می خواهید کودکتان قند بلند گردد

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، بیشتر والدین دوست دارند فرزند قد بلند و نیرومندی داشته باشند ، زیرا به طور گسترده به عنوان نشانه سلامتی قلمداد می گردد. ژنها بیشترین حرف را در معین قد کودک دارند - با این حال ، تنها عامل تأثیرگذار بر آن نیست.

اگر می خواهید کودکتان قند بلند گردد

روش های افزایش قد بچه ها :

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک به نقل از بیتوته، بسیاری از عوامل بیرونی مانند شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم می توانند بر قد بچه ها تأثیر زیادی بگذارند. بنابراین ، این امکان وجود دارد که والدین بتوانند با استفاده از روشهای ساده ، شانس افزایش قد بچه ها خود را افزایش دهید. اجازه دهید نگاهی به چند روش برتر برای رشد قد کودک خود بیندازیم.

توصیه به مادران

شیر مادر کامل ترین و مهم ترین منبع غذای کودک در 6 ماه اول است. بعد از 6 ماه می توانید به او غذای مکمل هم بدهید. تا 3 سالگی کودکتان سعی کنید 6-5 وعده در روز به او غذا بدهید و در غذای او از شیر مادر، میوه ،سبزی های زرد ،نارنجی، سبز کدو حلوایی ، طالبی ،خرما ،آلو، زردآلو و ... بهره ببرید.اگر کودکتان به بیماری مبتلا شد،باید برای جبران رشد به تعویق افتاده اش یک وعده اضافی به او غذا بدهید.سعی کنید به کودکتان ابراز علاقه و عشق کنید ،زیرا بهبود عاطفی عاملی موثر بر رشد جسمی و ذهنی است.

هورمون تیروئید

هورمونتیروئید تاثیرات خود بر رشد را از دوران جنینی آغاز نموده و تا 3 سالگی ادامه میدهد به دلیل این که این هورمون نمی تواند از جفت عبور کند، اگر در مراحل جنینی اختلالی در فراوری این هورمون به وجود آید نوزاد از بدو تولد دچار کم کاری تیروئیدی و در نتیجه عقب ماندگی رشد جسمی و مغزی خواهد شد. امروزه یکی از آزمایش های مهم بدو تولد اندازه گیری هورمون تیروئید است.

هورمون رشد (GH)

هورمون رشد از غده ای در مغز به نام هیپوفیر پیشین ترشح می گردد. این هورمون باعث رشد بیشتر و تقویت استخوان ها خواهد شد و مهم ترین عامل افزایش قد، در دوران رشدی هر فرد است. اگرچه میزان فراوری هورمون رشد در بدن کاملا به مغز وابسته است اما می توان با روش هایی فراوری این هورمون را در مغز افزایش داد. برای افزایش ترشح هورمون رشد، سعی کنید کودک تان خواب کافی در طول شبانه روز داشته باشد وعده های غذایی کم حجم و متعددتری به فرزندتان بدهید.زیرا خوردن غذاهایی که دارای قند بالا هستند سبب ترشح انسولین بیشتر شده در نتیجه این قند تبدیل به چربی شده و اضافه وزن کودک تان را سبب خواهد شد و در نهایت فراوری هورمون رشد در بدن کودک متوقف خواهد شد.

یک رژیم غذایی متعادل:

از مصرف کربوهیدراتهای ساده مانند پیتزا و کیک ها باید بیشتر از همه خودداری کنید

مهمترین جنبه چگونگی افزایش قد کودک شما اطمینان از دریافت تغذیه مناسب است. غذایی که او مصرف می نماید باید سالم باشد تا او قد بلند گردد. رژیم متعادل باید به میزان صحیح پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی و ویتامین ها را شامل گردد.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کودک از غذاهای مضر دوری می نماید(این شامل مواد غذایی مانند همبرگر ، نوشیدنی های شیرین شده گازدار و به طور کلی مواد سرخ شده نیز می گردد.) پروتئین های بدون چربی باید به مقدار زیادی همراه با سبزیجات برگ و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم وجود داشته باشند.

از مصرف کربوهیدراتهای ساده مانند پیتزا و کیک ها باید بیشتر از همه خودداری کنید.

روی تأثیر زیادی در رشد کودک دارد ، بنابراین غذاهای سرشار از روی مانند دانه کدو حلوایی و بادام زمینی نیز باید به رژیم غذایی آنها اضافه شوند.

تمرین های کششی :

حرکات کششی به کشیدگی ستون فقرات یاری می نماید

تمرین های کششی حتی اگر کارهای ساده ای باشند ، می توانند تأثیر زیادی بر قد کودک شما بگذارند. فرزندتان را در سن کم با تمرینات کششی آشنا کنید که فرایند رشد قد را تسهیل می نماید. حرکات کششی به کشیدگی ستون فقرات یاری می نماید و همچنین در تمام اوقات شرایط کودک شما را بهبود می بخشد. تمرین ها می توانند موارد ساده ای باشند. به او یاری کنید که به پشت خود کنار دیوار بایستد و در حالی که به طور همزمان بالا می رود ماهیچه ها در ساق پا کشیده می گردد. یک تمرین ساده دیگر برای کشش، در حالی که کودک روی زمین نشسته است پاهای خود را از هم باز کند و کوشش کند با انگشتان دست خود انگشان پا را لمس کند.

بارفیکس :

آویزان شدن از میله ها به کشیدگی ستون فقرات یاری می کن

بارفیکس برای چندین دهه توصیه شده است ، والدینی که می خواهند فرزندانشان قد بلندتر داشته باشند. آویزان شدن از میله ها به کشیدگی ستون فقرات یاری می نماید که قسمت مهمی از بلندتر شدن قد است.

پرش :

بدن هنگامی که فرد جست و خیز می نماید به طور کامل کشیده می گردد

تمرینات کمی مانند پرش وجود دارد که به کار کل بدن یاری می نماید. اگر بخواهید فرزندتان قد بلندتر داشته باشد(به دلیل اثرات عالی که بر روی قلب دارد شناخته شده است) این یک تمرین عالی است. بدن هنگامی که فرد جست و خیز می نماید به طور کامل کشیده می گردد ، بنابراین رشد عمودی در کودک را تقویت می نماید. همچنین این یک تمرین قلبی شگفت انگیز است و مطمئناً کودک را متناسب و فعال نگه می دارد.

شنا:

شنا یک ورزش برای تمام بدن است

شنا یکی دیگر از عادت های سالم است که به کودک شما نیز یاری می نماید تا فعال و از آن لذت ببرد. شنا یک ورزش برای تمام بدن است ، به این معنی که بر تمام عضلات بدن تا حد زیادی تأثیر می گذارد. شنا کردن برای مدت طولانی می تواند به کودک شما یاری کند که چربی اضافی موجود را از دست بدهد و او را به طور کلی سالم تر کند. این تمرین شامل کشش زیادی به جلو است که باعث تقویت ستون فقرات شده و زمینه را برای بلند قد شدن آماده می نماید. شنا همچنین یک فعالیت بسیار لذت بخش است .

آهسته دویدن:

آهسته دویدن باعث افزایش هورمون رشد می گردد که برای هر نوع رشد در بدن ضروری است

آهسته دویدن یک ورزش شگفت انگیز است ، نه تنها برای بچه ها بلکه برای برای بزرگسالان نیز مزایای مختلفی دارد. آهسته دویدن استخوانهای ساق پا را تقویت می نماید و همچنین باعث افزایش HGH ، هورمون رشد می گردد که برای هر نوع رشد در بدن ضروری است. شاید بتوانید با فرزند خود در ارتباط باشید و آهسته دویدن ، فعالیتی باشد که با هم انجام می دهید!

خواب:

هورمون رشد در بچه ها ، HGH تنها هنگام خواب کودک آزاد می گردد

خوابیدن طولانی مدت در رشد فرزند شما تأثیر نمی گذارد - با این وجود ، باید اطمینان داشته باشید که کودک در بیشتر شب ها 8 ساعت خوب بخوابد ، تا قد بلندتر گردد. این امر به این دلیل است که هورمون رشد در بچه ها ، HGH تنها هنگام خواب کودک آزاد می گردد. این نقش مستقیمی در قدبلندتر کردن فرزند شما دارد.

نور خورشید:

منابع دیگر ویتامین D شامل ماهی های چرب و غذاهای دریایی ، قارچ و زرده تخم مرغ است

نور خورشید منبع مهمی از ویتامین D است. ویتامین D در رشد ماهیچه ها و استخوان ها که باعث افزایش قد فرزند شما می گردد، یاری می نماید. ویتامین D همچنین به بدن شما یاری می نماید کلسیم را از رژیم غذایی خود جذب کند و به تقویت استخوان های شما یاری می نماید. بنابراین کودک خود را ترغیب کنید تا بازی های ویدئویی خود را ترک کند و برای بازی به بیرون و زیر نور خورشید رود. به یاد داشته باشید که کودک خود را در گرمترین ساعات روز در منزل نگه دارید و از وی بخواهید که از کرم ضدآفتاب استفاده کند تا از پوست خود در برابر اشعه UV مضر خورشید محافظت کند. منابع دیگر ویتامین D شامل ماهی های چرب و غذاهای دریایی ، قارچ و زرده تخم مرغ است.

شربت افزایش قد بچه ها

شربت افزایش قد بچه ها :

شربت های افزایش قد زیادی در بازار وجود دارد. که بعضی پزشکان برای افزایش قد بچه ها، تجویز می نمایند. علاوه بر روی، ویتامین ها و مواد معدنی دیگر همچون ویتامین، آهن و کلسیم برای رشد قد ضروری هستند.

فاکتورهای مختلف تا قبل از تکمیل شدن دوران رشد و بسته شدن صفحه های استخوان ها می توانند در افزایش رشد و قد موثر باشند. شربت افزایش قد بچه ها نیز یکی از عواملی است که موجب تغییر و تحول رشد استخوان ها در بچه ها و نوجوانان می گردد.

در بسیاری از موارد کودک می تواند ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاجش را به وسیله خوراکی های سالم و طبیعی دریافت کند، بدون این که کوچک ترین احتیاجی به مکمل شیمیایی داشته باشد. شربت افزایش قد بچه ها حاوی مقادیر تعیینی از مواد معدنی و ویتامین ها هستند که بدن در هر دوره سنی تعیین به مقدار مشخصی از این مواد احتیاج دارد و اگر همین مواد مورد احتیاج را بیش از حد احتیاج خود دریافت کند ممکن است به جای اثر مورد انتظار اثرات معکوس و خطرناکی را متحمل گردد.

بنابراین وسواس افزایش قد فرزندتان را کنار بگذارید و به طور بی رویه دارو و مکمل های مختلف را به او نخورانید. گاهی کودک میزان رشدی مطابق استانداردهای محدوده سنی خود ندارد. در این زمان متخصص غدد تشخیص می دهد بعضی مواد مغذی به صورت مکمل به مقدار تعیین و در دوره مشخص به رژیم غذایی کودک افزوده شوند.

قد و وزن کودک

قد و وزن کودک:

1-وزن

وزن یک نوزاد طبیعی و به موقع جهان آمده بین (3/5-2/5) کیلوگرم است. شما می توانید وزن کودک خود را با فرمول های زیر مقایسه کنید و دریابید که کودکتان رشد طبیعی دارد یا خیر.

2(سن شیرخوار به ماه +9) =12 ماهگی - 3 ماهگی

8+(2×سن کودک به سال)=6 سالگی - 2 سالگی

2/(5-(7×سن کودک به سال))=6 سالگی - 12 سالگی

2-قد

قد نوزاد سالم به موقع جهان آمده حدود (50) سانتی متر است. نوزاد به مرور تا یک سالگی (25) سانتی متر افزایش قد خواهد داشت .برای مقایسه قد کودک خود با استانداردهای سلامت می توانید از فرمول زیر یاری بگیرید:

77+(6×سال)=اندازه طبیعی کودک (2 تا12) سال

3- دورسر

دورسر یک نوزاد سالم وبه موقع جهان آمده حدود (35) سانتی متر است .سپس در سه ماهه اول (6)سانتی متر در سه ماهه دوم (3)سانتی متر و در (6) ماهه دوم (3)سانتی متر به دور سر او اضافه خواهد شد.

بد نیست بدانید ابعاد کودک دائما در حال رشد است. بنابراین با داشتن این اطلاعات مختصر می توان ارزیابی دقیقی از شرایط سلامت کودک خود داشت. توصیه می کنیم شما والدین در اولین سال تولد هر ماه فرزندتان را توزین کنید و به محض این که احساس کردید رشد فرزندتان کند شده یا لاغری محسوس را در کودک خود دیدید، حتما به پزشک مراجعه کنید و توصیه های بهداشتی و پزشکی او را مو به مو اجرا کنید

منبع: جام جم آنلاین

به "اگر می خواهید کودکتان قند بلند گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید کودکتان قند بلند گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید