تحریم های خارجی، جهش فراوری را به همراه داشت

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، خبرنگاران/قزوین رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طی سالیان گذشته واحدهای شهر صنعتی البرز قزوین خاک می خوردند اما اکنون به دلیل تحریم های خارجی شاهد رونق و موج جهش فراوری هستیم.

تحریم های خارجی، جهش فراوری را به همراه داشت

عزت الله اکبری تالارپشتی در نشست فعالان مالی و صنعتی استان قزوین با وزیر صمت که شنبه شب 9 اسفند در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: مجلس چند طرح جدی را در دستور خود قرار داده است که عدم پلمب و تعطیلی واحدهای فراوریی و صنعتی تحت شرایط از جمله آن هاست. در تلاشیم مجازات فراوریکنندگان از زندان به مجازات های دیگر نظیر احداث خط فراوری جدید و یا افزایش ظرفیت اشتغال تبدیل گردد.

وی ادامه داد: دیپلماسی مالی دولت ها برای فراوری داخل بسیار مهم است ولی در کشورمان دولت ها فاقد آن بوده اند. در بخش خصوصی نیز باید آمادگی جدی ایجاد گردد تا وظایف مختلفی به آنان محول گردد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه نمود: موج جهش فراوری را مشاهده می کنیم طی سالیان گذشته واحدهای شهر صنعتی البرز قزوین خاک می خورد اما اکنون به دلیل تحریم های خارجی شاهد رونق و موج جهش فراوری هستیم.

وی اعلام کرد: فراوری در دوران تحریم سخت است ولی فراوریکنندگان جهت خود را پیدا نموده اند؛ در داخل کشور خود تحریمی وجود دارد اما در حال حاضر نظرات مجلس شورای اسلامی و وزارت صمت به یکدیگر نزدیک است.

اکبری با اشاره به اینکه صادرات برای ما بسیار مهم است، اعلام کرد: پیشنهاد فراوریکنندگان بسیار مهم است و بهتر است پیشنهادات خود را ارائه کنید چون قوانین برای سهل شدن امور فراوریکنندگان وضع می گردد.

وی اضافه نمود: اگر پیشنهادات از جانب مجلس ارائه گردد در قالب طرح و اگر از سوی دولت ارائه گردد به صورت لایحه خواهد بود؛ اگر لایحه تقدیم مجلس گردد به صورت کارشناسی شده به نتیجه خواهد رسید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در انتها سخنانش اظهار کرد: در جهان جنگ مشوق ها وجود دارد و همه کشورها در این عرصه فعالیت خوبی داشتند و در ایران نیز با ایجاد مشوق ها زودتر می توانیم بر مسائل فائق آییم.

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، در این نشست تفاهم نامه احیای مسئولیت پذیری شرکت ها در اقتصاد مقاومتی به امضا رسید و در شهرستان های آبیک، البرز و بوئین زهرا چند واحد صنعتی به عنوان مشخص اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحریم های خارجی، جهش فراوری را به همراه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های خارجی، جهش فراوری را به همراه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید