تصاویر واضح از سیاره سرخ

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، سازمان ملی فضایی چین تصاویر تازه ای از سیاره سرخ منتشر نموده که به وسیله مریخ نورد چین تهیه شده است.

تصاویر واضح از سیاره سرخ

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ آوای چکاوک به نقل از سی جی تی ان، سازمان ملی فضایی چین تصاویر تازه ای از سیاره سرخ منتشر نموده که به وسیله مریخ نورد ژورانگ تهیه شده است.

ژورانگ، به معنای خدای آتش در اساطیر چین، که روز 25 اردیبهشت (15 مه) روی مریخ فرود آمد شباهت زیادی به کاوشگرهای روح (اسپریت) و فرصت (آپورچونیتی) متعلق به آژانس فضایی آمریکا ناسا در دهه 2000 دارد.

وزن این کاوشگر حدود 240 کیلوگرم است و دکل بلند آن دوربین را برای گرفتن عکس و یاری به ناوبری حمل می نماید. پنج ابزار اضافی کار کانی شناسی سنگ های محلی و آنالیز ماهیت کلی محیط، از جمله آب و هوا، را انجام می دهند.

در تصاویری که از سیاره سرخ با وضوح بالای 0.5 متر گرفته شده است، راستا حرکت مریخ نورد به وضوح قابل تشخیص است. تا روز پنج شنبه ژورانگ به مدت 306 روز مریخی روی سطح مریخ کار نموده و در مجموع 1784 متر را طی نموده است.

این مدارگرد در حال اجرا سنجش از دور و گرفتن تصاویر با وضوح بالا از مریخ، با تمرکز بر واحدهای زمین شناسی و توپوگرافی از جمله دهانه های شهاب سنگ ها، آتشفشان ها و دره ها بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تصاویر واضح از سیاره سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر واضح از سیاره سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید