عراق، الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم، انتخابات 6 ژوئن 2021 برگزار می شود

به گزارش وبلاگ آوای چکاوک، نخست وزیر عراق تاکید کرد ما به طرف آمریکایی گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم و تنها بر آموزش و اقتصاد در ارتباط با شما تمرکز می کنیم.

عراق، الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم، انتخابات 6 ژوئن 2021 برگزار می شود

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آوای چکاوک، به نقل از پایگاه خبری بغداد تودی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امشب در سخنانی، عید سعید قربان را به ملت عراق تبریک گفت.

الکاظمی در خصوص حضور نظامیان تروریست آمریکا گفت به طرف آمریکایی گفتیم که عراق نیازی به حضور نظامی کشورتان ندارد به اندازه نیازمان به همکاری در زمینه های اقتصاد، آموزش، فرهنگ، بهداشت، همکاری امنیتی، مجهز کردن نیروها به تسلیحات، آموزش نیروهای عراقی و همچنین همکاری با ائتلاف بین المللی با آمریکا تعامل می کنیم.

وی به تاریخ برگزاری انتخابات زودهنگام اشاره کرد و گفت : ششم ژوئن 2021 زمان برگزاری انتخابات زودهنگام است .

الکاظمی گفت ما عراق را از هرج و مرج نزاعات و سلاح افسارگسیخته خارج خواهیم کرد.

الکاظمی در ادامه افزود : اختلافاتی در داخل عراق و خارج از مرزهای آن وجود دارد که به شدت امنیت کشور را به خطر می اندازد.

وی شرح داد: سعی می کنیم تا به زودی برنامه اصلاحاتی خود در راستای بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی کشور را به منظور احیاء هر چه سریع تر اقتصاد عراق ارائه کنیم. بدون شک مسائل بدون بازگشت دوباره تمامیت ارضی و حاکمیت عراق حل نخواهد شد.

نخست وزیر عراق گفت : دست به اصلاحات اداری کارامدی زده ایم و با تمامی راهکار های زودگذر و فصلی مخالفت کردیم علاوه براین، تمامی مجوزهای اقتصادی و سرمایه گذاری تعلق یافته به تاجران و همچنین علت پروژه های تعطیل شده را به دقت بررسی کردیم.

وی افزود : (طی سال های گذشته) با معضلات امنیتی و همچنین تلاش هایی برای به بن بست کشاندن عراق در عرصه بین المللی و منطقه ای روبرو شدیم و تمایل داریم هرچه زودتر مرحله نخست از سلسله گفتگوهای استراتژیک با ایالات متحده آمریکا را به نتیجه برسانیم.

الکاظمی گفت با تمام توان مان در تلاش هستیم تا مجرمان و مقصران حاضر در تظاهرات اخیر در عراق را به دست دادگاه و قانون بسپاریم و حق و حقوق قربانیان را بازستانیم. در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

وی در خاتمه از حمایت خود و دولت عراق از تمامی احزاب رقیب در انتخابات خبر داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم، انتخابات 6 ژوئن 2021 برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، الکاظمی: به آمریکا گفتیم به حضور نظامی شما نیازی نداریم، انتخابات 6 ژوئن 2021 برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید